دکتر مصطفی امینی متخصص نوآوری و توسعه کسب و کار دیجیتالی

متخصص نوآوری و توسعه کسب و کار دیجیتالی گفت: یکپارچگی زنجیره ارزش می تواند یکی از مزیت های اصلی طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه باشد، زیرا منجر به افزایش بلوغ دیجیتال بازیگران، شرکاء، همکاران و پیمانکاران مجموعه فولاد مبارکه خواهد شد. ضمن اینکه آثار و تاثیرات مهم و عمیقی می تواند برای مجموعه فولاد مبارکه داشته باشد.  

دکتر مصطفی امینی، متخصص نوآوری و توسعه کسب و کار دیجیتالی در گفتگو با خبرنگار ایراسین در مورد طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه گفت: برای ورود به این مسئله باید ابتدا جایگاه فولاد مبارکه را در کشور در نظر بگیریم. باید جایگاه این شرکت را در تغییر و تحول، روزآمد بودن، ماشین آلات، نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی و در زنجیره ارزش شفاف ببینیم و بپذیریم فولاد مبارکه یکی از کسب و کارهای کلیدی کشور است که قطعاً تغییر و تحول و نوآوری، سطح بلوغ زنجیره ارزش این شرکت را بالا می آورد. چه شرکت هایی که تابعه این مجموعه هستند و چه شرکت هایی که در این شبکه کسب و کار به آن متصل هستند و با آن کار می کنند.

این مشاور توسعه کسب و کار دیجیتال در ادامه افزود: اگر فولاد مبارکه بخواهد در زمینه تحول دیجیتال عمل کند، نمی تواند بلوغ بازیگران پیرامونی خودش را نادیده بگیرد؛ یا باید هم سطح آنها پایین بیاد یا باید آنها را بالا بکشد. لذا حالا که برنامه فولاد مبارکه طرح تحول دیجیتال است؛ باید سایر بازیگران این زنجیره را هم از لحاظ سطح بلوغ دیجیتال ارتقاء بخشد. زیرا یکی از ضرورت های یک کسب و کار بزرگ، یکپارچگی زنجیره ارزش و شرکای آن است.

مشاور تحول دیجیتال بانک انصار به مزیت تحول دیجیتال فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: یکپارچگی زنجیره ارزش می تواند یکی از مزیت های اصلی طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه باشد زیرا منجر به افزایش بلوغ دیجیتال بازیگران، شرکاء، همکاران و پیمانکاران مجموعه فولاد مبارکه خواهد شد. ضمن اینکه آثار و تاثیرات مهم و عمیقی می تواند برای مجموعه فولاد مبارکه داشته باشد.  

امینی در خاتمه با اشاره به فرآیند تولید در فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: نوع صنعت فولاد، به دلیل ماهیت تولیدی که دارد اینگونه است که فرآیند و حجم کارهای یدی آن نسبت به کارهای خدماتی آن بسیار بیشتر است و مثلا مانند صنعت بانکداری که در زمینه تحول دیجیتال گرایشی بیشتری به آن وجود دارد نیست. لذابه نظر من ورود یک صنعت تولیدی با ویژگی های خط تولید مخصوص به خودش می تواند بعضی از مفاهیم مثل زنجیره ارزش دیجیتال یا زنجیره تامین دیجیتال و... را معنا دار کند و یک داستان موفقیت بسازد و برای مفاهیمی مثل کارخانه هوشمند و یک مقدمه خوبی برای ایجاد زیرساخت های دیجیتالی برای صنایع تولیدی ایجاد کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =