نشست بررسی طرح های و برنامه های توسعه چادرملو

در نشست بررسی طرح های و برنامه های توسعه چادرملو که در استانداری یزد برگزار شد، استاندار یزد با اشاره به اقدامات بسیار موثر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در امر مقابله و پیشگیری از کرونا در استان یزد افزود: چادرملو از شرکت‌های پیشگام در ایفای مسئولیت اجتماعی و همچنین رشد و توسعه اقتصادی منطقه است.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی چادرملو، دکتر طالبی در این جلسه که با حضور مدیر عامل چادرملو، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری امید، مدیر کل صنایع استان یزد و جمعی دیگر از مدیران، در محل استانداری یزد برگزار شد، با استناد به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس که یزد را برترین استان در امنیت سرمایه گذاری اعلام کرده است گفت : زمینه سرمایه گذاری دراین استان فراهم است و از اجرای طرح های تولیدی و صنعتی کاملاً  استقبال می کنیم .

وی از مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بعنوان کلکسیونی از تجربه یاد کرد و گفت:  با اجرای طرح های چادرملو توانستیم چالشهای منطقه از جمله اشتغال را مرتفع کنیم و اکنون نیز برنامه ها و طرح های خیلی خوبی  در جهت توسعه از سوی از این شرکت ارائه شده  که انتظار داریم با حمایت سرمایه گذاران عمده  چادرملو این طرح ها عملیاتی شود و ما نیز ضمن حمایت کامل از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد .

دکتر مدرس خیابانی مدیر عامل گروه سرمایه گذاری امید نیز بعنوان سهامدار عمده چادرملو با تاکید برنگاه توسعه بخشی امید ، ضرورت تکمیل زنجیره تولید و توجه به صنایع پائین‌دستی  فولاد با اولویت بخشی به ساخت داخل  را از اولویت های این شرکت عنوان کرد و گفت : خوشبختانه مهندس تقی زاده فردی توسعه گرا و مدیری تحول گرا است و همواره در این زمینه پیشگام بوده و ما نیزاز برنامه های ایشان حمایت کام  می کنیم .

مدرس خیابانی در عین حال تصریح کرد: حلقه مغفول مانده صنعت فولاد، اکتشاف است. اگر موضوع اکتشاف حل نشود بزودی صنعت فولاد با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

وی افزود: چون طرح های اکتشاف  پر هزینه و زمان بر است کمتر سرمایه گذاری مایل است در این زمینه فعالیت کند، اما چادرملو و اراده شخص مدیر عامل آن بر اجرای طرح های اکتشافی  با هدف دستیابی به منابع جدید سنگ آهن است، به همین منظور تصمیم گرفتیم یک شرکت حفاری و اکتشاف به صورت  مشترک برای تسریع در تحقق این امر مهم تاسیس کنیم و انتظار داریم مسئولان استان نیز اقدامی جدی و عملی در واگذاری معادن معطل مانده  به چادرملو انجام دهند .

مدیر عامل امید با یاد آوری اینکه تا کنون تصور می کردیم ثروت در چاههای نفت است گفت : ما اشتباه میکردیم و ثروت در دل کویر و معادن آن نهفته است و باید از از این منابع غنی ثروت برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد بهره بردرای کرد.

بر اساس همین گزارش در ادامه این نشست مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل و عضو هیات مدیره چادرملو با تقدیرو تشکر از همراهی و هماهنگی های کم نظیر مسئولان استان یزد در پیگری طرح های چادرملو افزود: آماده هستیم تمامی پهنه های معدنی استان یزد را اکتشاف کنیم و در این راه بسیار جدی هستیم، به همین منظور در صدد تهیه ماشین آلات حفاری عمیق هستیم تا مانعی در این راه نداشته باشیم .

وی یاد آوری کرد: در حال حاضر طرح تولیدی تکمیل کننده زنجیره فولاد، چون گندله سازی، آهن اسفنجی ، ورقهای فولادی ، صنایع فرو آلیاژی، نسوزها، ماشین سازی و چند طرح پائین دستی فولاد را در دست اقدام داریم . و قصد داریم با تاسیس یک منطقه صنعتی جدید در استان یزد، تحولی بزرگ در توسعه اقتصادی این استان ایجاد کنیم .

وی در پایان بار دیگر تصریح کرد : چادرملو خود را متعهد به ایفای مسئولیت اجتماعی و ایجاد زیر ساخت های توسعه می داند و آمادهایم علاوه بر طرح های در دست اجرا از جمله انتقال آب خلیج فارس، ساخت نیروگاههای خورشیدی، راه سازی، بهداشت و درمان و فرهنگی و ورزشی  به میزان واگذاری هر پهنه جدید معدنی خدمات مشابهی ارائه دهیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =