هوشنگ گودرزی، رييس سنديكاي صنعت آلومينيوم

رییس سندیکای صنعت آلومینیوم گفت: ما سال ها است که توسعه زنجیره آلومینیوم را شروع کرده ایم ولی باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد و شتاب بیشتری پیدا کند، زیرا براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به ۱.۵ میلیون تن برسد؛ رقمی که اکنون بسیار کمتر است.

هوشنگ گودرزی، رییس سندیکای صنعت آلومینیوم در گفتگو با خبرنگار ایراسین در مورد میزان تولید آلومینیوم در سال جاری گفت: در هشت ماه گذشته در صنعت آلومینیوم در بخش تولید شاهد رشد خوبی بودیم و امیدواریم در 4 ماه آینده هم شاهد این تداوم رشد باشیم و بتوانیم تدریجاً صادرات در این صنعت از بخش مواد اولیه، به صادرات محصولات صنایع پایین دستی تبدیل شود. موضوعی که در حال برنامه ریزی برای آن هستیم و من فکر می کنم به صورت چشمگیری توانسته ایم به نتیجه مطلوب برسیم.

رییس سندیکای صنعت آلومینیوم در ادامه افزود: بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه سال جاری ارزش صادارت زنجیره آلومینیوم و محصولات آن به ۱۰۱.۱ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۵۶ درصدی داشته است و صادرات حجمی این زنجیره به ۶۱ هزار و ۱۴۷ تن رسید که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۸ رشد ۸۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس در مورد چشم انداز توسعه زنجیره آلومینیوم گفت: ما سال ها است که توسعه در زنجیره را شروع کرده ایم ولی باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد و شتاب بیشتری پیدا کند، زیرا براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به ۱.۵ میلیون تن برسد، رقمی که که اکنون بسیار کمتر است.

گودرزی در خاتمه خاطرنشان کرد: آنچه که در حال حاضر به آن رسیده ایم این است که ما به اندازه کافی معدن اکسید در داخل کشور نداریم، به همین دلیل چند سال پیش یک معدن اکسید در گینه خریداری شده است. در ضمن برنامه ریزی هایی انجام شده است که یک پالایشگاه تبدیل اکسید به آلومینا را در حاشیه جنوبی کشور و در کنار خلیج فارس ایجاد کنیم که این برنامه در دست اجرا است و سنگ اکسید از خارج وارد می شود و در این کارخانه به آلومینا تبدیل خواهد شد. این طرح هم نیاز به سرمایه گذاری و پیشرفت آن بستگی به اولویت های دولت دارد.

شایان ذکر است صادرات فلز آلومینیوم در دوره هفت ماهه امسال بالاترین میزان رشد صادرات در بخش فلزات را نشان می دهد، ضمن اینکه تولید این فلز راهبردی با فعالیت کارخانه شمش در جاجرم ( خراسان شمالی) و ساپکو ( لامرد استان فارس) روند رو به رشد داشته است. البته واردات زنجیره آلومینیوم و محصولات آن هم در هفت ماهه امسال به رقم ۱۰۲ و ۹۱ تن رسید، که در مقایسه با پارسال ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =