سعدمحمدی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده حدود 2.5 میلیارد یورو طرح توسعه‌ای برای شرکت ملی صنایع مس ایران تعریف شده که امیدواریم با اجرای این طرح های توسعه ای جزء 10 کشور بزرگ دنیا در تولید مس شویم.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در گفتگو با خبرنگار ایراسین گفت: در مجمع عمومی فوق العاده شرکت مس سرمایه شرکت مس از 10 هزار و 140 میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ افزایش 97 درصدی که می توان گفت بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس از محل سود انباشته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس در ادامه افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده حدود 2.5 میلیارد یورو طرح توسعه‌ای برای شرکت ملی صنایع مس ایران تعریف شده که بیشتر در حوزه توسعه معادن و کارخانه های کنسانتره است و اگر این حجم از سرمایه گذاری از طریق منابع ارزان قیمت مثل همین سود انباشته حاصل شود؛ قطعاً در آینده سود مناسبی نصیب سهامداران خواهد شد.  

سعد محمدی در ادامه به افزایش ظرفیت های تولیدی صنعت مس با اجرای طرح های توسعه ای در کشور پرداخت و گفت: ظرفیت تولید کنسانتره ما در حال حاضر یک میلیون و ششصد هزار تن است که با این سرمایه گذاری توسعه ای قصد داریم این ظرفیت را به 2 میلیون و پانصد هزار تن برسانیم؛ یعنی 2.2 افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین برای یکصد هزار تن تولید آند و کاتد در سونگون (آذربایجان شرقی) سرمایه گذاری کرده ایم و برنامه این است که با اجرای این طرح های توسعه ای به ظرفیت 550 هزارتن تولید مس کاتدی برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در خاتمه گفت: امیدواریم با اجرای این طرح های توسعه ای جزء 10 کشور بزرگ دنیا در تولید مس شویم. در حال حاضر در رتبه 15 جهانی هستیم و امیدواریم این 5 پله ارتقاء را طی کنیم. البته باید این را در نظر بگیریم که فاصله ما با برخی از کشورها بسیار زیاد است و حتی اگر به تولید 550 هزار تنی برنامه ریزی شده هم برسیم؛ در مقایسه با کشوری نظیر چین با تولید 9.5 میلیون تن فاصله زیادی داریم. با این حال باید به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر از مس حرکت کنیم و با توجه به ارتقای جایگاه فلز مس در برنامه ریزی های آتی جهانی و افزایش سهم آن در صنایع، باید با یک رویکرد توسعه گرایانه و برنامه ریزی دقیق، بتوانیم به درستی از این نعمت خدادادی در کشورمان استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =