عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عضواتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به دلیل اینکه بعید است ستاد کرونا تصمیمی بر تمدید تعطیلی اصناف به شکلی که در این دو هفته انجام شد، بگیرد، لذا با توجه به اخبار موجود حول محور سیاسی و باز شدن بازارها پیش بینی این است که قیمت طلا در هفته آینده افزایشی خواهد بود.

عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایراسین در مورد علت افزایشی شدن روند قیمت طلا برخلاف پیش بینی قبلی خود گفت: من در مصاحبه قبلی و کلا در همه گفتگوهایی که انجام می دهم این قید را بیان میکنم که چنانچه اخبار سیاسی که حول محور اقتصاد باشد، بازار را تحت شعاع خود قرار ندهد این پیش بینی ها به سرانجام می رسد. چنانچه چیزی که باید این هفته شاهد آن باشیم و روند قیمت کاهشی باشد زیرا نمی شود که در طول یک سال هر گرم طلا 300 تا 400 هزارتومان افزایش قیمت داشته باشد و این غیر منطقی است و کار غیرمنطقی هم باید روزی سامان بگیرد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در چند روز گذشته اتفاقات بدی رقم خورد و این اتفاقات پیش بینی نشده بود و روز جمعه یکی از بزرگترین دانشمندان هسته ای ما ناجوانمردانه ترور شد و این جز خبرهایی است که می تواند مسائل اقتصادی را تحت شعاع خودش قرار دهد. در صورتی که مدام به ما پیام آرامش می دهند ولی اینچنین نامردانه دانشمند ما را به شهادت می رسانند. این اخبار و مسائلی که در کنار آن توسط مجلس شورای اسلامی به عنوان عوامل بازدارنده مصوب شده است؛ باعث شده بازار مجدداً تحت شعاع قرار بگیرد. در حالی که در بازار مدتی بود که هر مثقال طلا روی حدود 4 میلیون و پانصد نوسان اندکی داشت ولی همین الان که من با شما گفتگو می کنم هر مثقال طلا به 4 میلیون هشتصد رسیده است.

محمد ولی در مورد تصمیمات مجلس گفت: وقتی اتفاقاتی به این شکل در اطراف ما رقم می خورد، ما هم به ناچار باید در مقابل این حرکت اقدامی انجام دهیم و به نظرم مجلس در این زمینه خوب اقدام کرد و باید انجام می شد. هرچند این عمل به هر صورت منجر به تغییرات قیمتی شده است. در صورتی که انس جهانی در 15 روز گذشته نزدیک به 130 دلار نوسان داشته و امروز به پایین ترین حد خود رسیده بود.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در خاتمه در مورد روند نوسانات قیمت در بازار طلا در هفته آینده گفت: با توجه به اینکه بعید است ستاد کرونا تصمیمی بر تمدید تعطیلی اصناف به شکلی که در این دو هفته انجام شد، بگیرد لذا با توجه به اینکه بازارها باز می شود و حجم تقاضایی که در بازار نبود مجددا به بازار برمی گردد؛ پیش بینی من این است که با بازشدن بازار و احیاناً اخبار حول محور سیاسی، قیمت ها در هفته آینده افزایشی خواهد بود.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =