صنعت نسوز

رئیس عملیات ثانویه شرکت فولاد مبارکه از دست‌یابی به رکورد عمر نسوز وِسل واحد گاززدایی (RH) خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مسیب فتاح‌المنان با اشاره به افزایش حجم سفارش‌های تولید ذوب‌های مخصوص با سیکل RH طی یک سال گذشته و ظرفیت محدود کارگاه گاززدایی RH گفت: پروژه‌هایی در جهت افزایش توانایی تولید ذوب با سیکل RH در ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم برنامه‌ریزی و اجرا شد که اهم آن‌ها شامل کاهش زمان توقف کارگاه جهت تعویض وسل از 16 ساعت به کمتر از 10 ساعت، افزایش عمر نسوز وسل در دو سال گذشته از کمتر از 100 ذوب به بیش از 125 ذوب و افزایش تعداد ذوب RH در روز از کمتر از 20 ذوب به 24 ذوب است.

فتاح‌المنان خاطرنشان کرد: برای تحقق این اهداف، فعالیت‌هایی نظیر کنترل بهتر و بهبود پارامترهای ورودی ذوب به RH نظیر تنظیم مناسب‌تر ppm اکسیژن مذاب در تخلیۀ کوره‌های قوس الکتریکی جهت جلوگیری از تزریق اکسیژن اضافی در RH و تنظیم مناسب‌تر دمای ذوب تحویلی به RH در کوره‌های پاتیلی جهت جلوگیری از گرمایش شیمیایی در RH و همچنین بازنگری و بهبود روش‌های اسکول کاتینگ و گانینگ اسنورکل و کاهش فاصلۀ زمانی بین سکوینس‌های مختلف گریدهای با سیکل RH بر روی ماشین‌های ریخته‌گری مختلف به دست همکاران برنامه‌ریزی و کنترل تولید و نیز کوردیناتورهای ناحیه انجام گرفت.

مسیب فتاح‌المنان، رئیس عملیات ثانویه، در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و حمایت‌های همکاران موجب شد تا از کارگاه RH با ظرفیت محدود، بیشترین حجم تولید و بهترین کیفیت را به دست آوریم و سفارش‌های مشتریان را به‌موقع آماده کنیم. به همین دلیل از کلیه همکارانی که در موفقیت به‌دست‌آمده نقش مستقیم داشته‌اند، از جمله همکاران تولید، تعمیرات، پشتیبانی و تعمیرات نسوز تشکر می‌کنم.

در ادامه احمدرضا ایران پور رئیس تعمیرات نسوز فولادسازی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های فولاد مبارکه در خصوص کاهش توقفات و هزینه‌ها، عمر نسوز وسل واحد گاززدایی (RH) به عدد 125 ذوب رسیده است. افزایش عمر نسوز در یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین تجهیزات ناحیۀ فولادسازی که در تولید ذوب‌های خاص نقش اساسی دارد، حاصل کار و تلاش قسمت‌های مربوطه در تعیین کیفیت، تثبیت بهترین طرح نسوزکاری، کنترل فرایند و بهبود پارامترهای مؤثر بوده است.

ایران‌پور در ادامه افزود: بومی‌سازی نسوز این تجهیز خاص در سال‌های گذشته در دستور کار مرکز تعمیرات نسوز و خرید مواد مصرفی قرار گرفت. این فعالیت با افزایش تحریم‌ها سرعت گرفت و از آن زمان تحقیقات گسترده‌ای با همکاری و مشارکت تولیدکنندگان نسوز و اساتید دانشگاه شروع شد.

رئیس تعمیرات نسوز فولادسازی همچنین گفت: ثمرۀ این تحقیقات و تعاملات، تولید آجرهای نسوز این واحد توسط شرکت فرآورده‌های نسوز مهرگداز بوده است. این آجرها در مرحلۀ آزمایش است و نتایج آن بسیار رضایت‌بخش و کیفیت آن هم‌تراز و قابل‌مقایسه با نسوزهای مشابه بهترین تولیدکنندگان خارجی است.

ایران‌پور در خاتمه دست‌یابی به این رکورد را به تمامی دست‌اندرکاران خصوصا مدیریت ناحیۀ فولادسازی، مرکز نسوز و خرید مواد مصرفی تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که با ادامۀ این همکاری‌ها، رکورد بعدی با نسوزهای بومی‌سازی شده به دست آید و افتخارات فولاد مبارکه ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =