سعدمحمدی

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد و در آن از افزایش سرمایه ۹۷ درصدی از محل سود انباشته این شرکت خبر داده شد.

به گزارش ایراسین، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مجمع عمومی فوق العاده فملی گفت: میزان تولید 8 ماهه نخست سال ۹۹ برای تولید کاتد مس با ۶ درصد رشد، به میزان۱۸۳۳۰۰ تن رسیده است؛ همچنین در زمینه تولیه آند مس نیز در مدت یاد شده با رشد 9درصدی به 235هزارو400تن رسیده است .

وی ادامه داد: یکی دیگر از محصولات شرکت ملی مش، کنسانتره مس است که در مدت 8ماهه اول امسال تولید این محصول نیز با رشد 6درصدی به 804هزارو 479تن رسیده است.

به گفته سعدمحمدی، نماد «فملی» با افزایش ۲۵۵ درصدی نسبت به ابتدای ۹۹ سود خوبی حاصل کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی مس ادامه داد: افت و خیز قیمت مس در سال ۲۰۲۰ تا بیستم نوامبر در بازه قیمتی ۴۶۱۷ تا ۷۱۷۸دلار بر تن در نوسان بوده است و متوسط قیمت مس نیز تا تاریخ یادشده برابر با ۶۰۰۳ دلار بر تن است.

وی افزود: در هشت ماهه سال 99 در زمینه تولید و سود رشد صعودی داشته ایم.

سعدمحمدی معتقد است که اکتشاف باید به «امکان بهره برداری» تبدیل شود؛ ما نیز به دنبال تغییر الگوی رفتاری هستیم تا با تکیه بر دانش روز دنیا امکان آن را فراهم خواهیم کرد. در واقع شرکت مس تلاش کرده در بحث مسئولیت اجتماعی نیز تاثیر گذار باشد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به رتبه صنعت مس ایران در جهان گفت: رتبه بندی صنعت مس ایران در سال ۲۰۲۰ در تولیدات معدنی در آسیا ۴ و دنیا ۱۵ است، این رتبه برای تولید در زمینه ذوب در آسیا ۵ و در دنیا ۱۴ است؛ همچنین برای تولید مس پالایش شده نیز در آسیا در رتبه ششم ۶ و دنیا هفدهم است.

به گفته سعدمحمدی، تا پایان آبان‌ماه سال 1399، شرکت ملی مس ایران 235 هزار و 400 تن آند و 183 هزار و 300تن کاتد مس تولید کرده که نسبت به برنامه امسال این شرکت به ترتیب رشد 9 و 6 درصدی همراه شده است.

وی ادامه داد: تولید کنسانتره مس در مجتمع‌های سه‌گانه سرچشمه، شهربابک و سونگون تا پایان آبان‌ماه سال 1399،  تحقق 71 درصدی نسبت به برنامه سال پیش‌بینی شده داشته است.

مدیرعامل شرکت مس افزود: در هشت ماهه ابتدایی امسال در مجموع 195 هزار و 231 تن مس محتوی معدنی تولید کرده که در مقایسه با برنامه رشد 3 درصدی داشته است. 

سعدمحمدی افزود: در بازه زمانی 8ماهه اول امسال، درمجموع 117میلیون و  994 هزار تن سنگ معدن استخراج کرده است که نسبت به برنامه 114 میلیون و 962 هزار تنی امسال 3 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، کل فروش شرکت مس تا پایان آبان‌ماه سال جاری  23 هزار و 85 میلیارد تومان بود که نزدیک به درآمد کل سال گذشته شرکت بوده است؛ زیرا کل فروش سال گذشته به میزان با 22 هزار و 700 میلیارد تومان ثبت شده است.

سعدمحمدی افزود: در واقع فروش هشت‌ماهه شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته برابر با 13 هزار و 982 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با 23هزارو85میلیارد تومان امسال در این 8ماهه، با رشد 72 درصدی همراه شده است.

به گفته وی، شرکت ملی مس در آبان‌ماه موفق به کسب درآمد 3 هزار و 600 میلیارد تومانی شده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 127 درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت مس گفت: افزایش درآمد شرکت مس برخلاف بسیاری از شرکت‌های دیگر تنها ناشی از نرخ تسعیر ارز نیست و بخشی از این افزایش درآمد بر پایه افزایش در تولید و فروش شکل گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =