محمد ولی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونا گفت: با توجه به تعطیلی واحدهای طلا فروشی در بازار و سطح شهرها گزارش‌هایی در دست داریم که تقاضای معامله طلا در فضای مجازی افزایش یافته که این به نفع خریداران نیست و احتمال تخلف بالاست.

ابراهیم محمد ولی در گفتگو باخبرنگار ایراسین گفت: از ابتدای سال جاری و با شدت گرفتن نوسان‌های نرخ ارز و به دنبال آن قیمت طلا و جواهر برخی افراد اقدام به راه‌اندازی کانال‌هایی در فضای مجازی برای معاملات کرده‌اند که این امر خلاف قانون است و تنها بازنده آن افراد عادی جامعه و خریداران خانگی هستند.

محمدولی در ادامه افزود: بارها از طریق رسانه‌های معتبر به مردم و خریداران خانگی مصنوعات طلا و سکه هشدار داده‌ایم که فضای مجازی محیطی امن برای معاملات نیست و اگر تقاضایی برای خرید دارند بهترین گزینه واحدهای صنفی معتبر است، اما متاسفانه نه تنها مردم رعایت نمی‌کنند بلکه به دنبال تبلیغات گسترده، مراجعه به چنین درگاه‌هایی افزایش نیز داشته است.

این مقام صنفی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان مربوطه در پلیس فتا همانطور که هموطنان چند هفته قبل متوجه شدند برخورد شدید با متخلفان فضای مجازی عرضه کننده طلا، سکه، معاملات غیرواقعی و دلار آغاز شده و حتی تعدادی در این زمینه دستگیر شده‌اند، به همین دلیل مراجعه به این کانال‌ها و سایت‌ها برای خریداران اگر تخلف قانونی نباشد احتمال زیاد زیان اقتصادی به همراه دارد.

وی تاکید کرد: تمامی واحدهای صنفی مرتبط با اتحادیه طلا و جواهر با توجه به اهمیت رعایت قوانین در راستای شکست زنجیره شیوع کرونا در شرایط جدید تا نیمه آذرماه 99 تعطیل هستند ، بنابراین اگر خریداران تقاضایی برای خرید دارند توصیه می‌کنیم تا پایان این دوره صبر کنند، چون همانطور که قبلا اشاره شد مراجعه به فضای مجازی برای آنها مشکل ساز می‌شود.

محمدولی در ادامه به خبرنگار ایراسین گفت: طی ماه‌های گذشته فعالیت این گروه‌ها و سایت‌های عرضه کننده طلا، سکه، دلار گسترش یافته که بازرسین اتحادیه این مورد و زیان گسترش فعالیت‌های مجازی را برای بازار به مسئولان مربوطه اطلاع دادند و خوشبختانه مسئولان با واکنش به هنگام وارد عمل شدند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است گسترش تخلف در فضای مجازی اگرچه کند شد اما کنترل و بستن تمامی راه‌های سوء استفاده در این فضا تقریبا غیرممکن است و بهترین راهکار این است که تقاضا برای استفاده از خدمات این فضا در صنف طلا و جواهر نداشته باشیم تا سودجویان محلی برای سوء استفاده نداشته باشند.

وی درباره آینده قیمت طلا و سکه در بازار همچنین تصریح کرد: پیش‌بینی برای طلا تقریبا کار غیرممکنی است چون عوامل متعددی در این زمینه دخیل است، اما هموطنان توجه داشته باشند که کاهش شیوع بیماری، کشف دارو و همچنین کاهش قیمت جهانی دلار همه عواملی هستند که می‌تواند در نزولی شدن قیمت‌ها اثرگذاری بالایی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =