کاهش مصرف الکترود گرافیتی در کوره های قوس الکتریکی در ناحیۀ فولادسازی و ریخته گری مداوم

یک کارشناس حوزه صنایع فولادی و عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تعیین قیمت‌های دستوری در صنعت فولاد گفت: باید تصمیم گیری برای اقدامات دستوری یا کنترلی و برنامه ریزی شده و یا آزادسازی قیمت‌ها بر مبنای نفع کل زنجیره باشد.

امیر حسین کاوه در گفتگو با ایراسین گفت: در شرایطی که نگرانی از بابت افزایش قیمت در حلقه‌ای از زنجیره وجود دارد باید یک نسخه برای کل زنجیره نوشته شود تا تقویت یک بخش موجب تضعیف دیگر بخش‌ها نشود، بنابراین اگر بناست دستوری و کنترلی در این زنجیره ایجاد شود باید برای کل زنجیره باشد و اگر بناست مداخله‌ای نباشد پس بجاست کل زنجیره مشمول بازار آزاد باشد.

این کارشناس خبره در صنایع فولاد به خبرنگار ما گفت: همانطور که قبلا اشاره شد اگر بناست قیمت‌ها دستوری باشد سیاست‌گذاران کل زنجیره را کنترل کنند و اگر قرار است سودی ایجاد شود منتفع اصلی مصرف‌کننده نهایی باشد تا این سود به مردم کشور منتقل شود.

وی تاکید کرد: درحالی‌که هر تصمیم برای تنظیم بازار یک بخش خاص را منتفع می‌کند راه درستی نیست که با هر جهش دلار همه به دنبال سهم طلبی باشند تا از این جهش استفاده کنند.

کاوه درباره مدیریت شرایط نیز اظهار کرد: پیشنهاد این است که باید سود متعادل شود و در نهایت این سود به سمت مصرف‌کننده نهایی و آحاد مردم  هدایت شود باید هدف‌گذاری‌ها را تغییر دهیم و با این نگاه که مصرف‌کننده نهایی منتفع شود تصمیم‌های مرتبط را اتخاذ کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =