صادرات چین

داده های رسمی نشان داد دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از ضربه شدید از بحران ویروس کرونا در اوایل سال جاری عملکرد خود را در زمینه صادرات بهبود داد. به این شکل که ضمن افزایش واردات، صادرات چین با بالاترین سرعت در 19 ماه گذشته در ماه اکتبر رشد کرد.

به گزارش ایراسین، رویترز در این گزارش خود به روند فعالیت های کشور چین در حوزه صادرات و واردات پرداخته و نوشته است: صادرات چین در ماه اکتبر ۱۱.۴ درصد افزایش یافته که بیشتر از پیش بینی تحلیلگران بوده است.

درواقع افزایش صادرات باعث افزایش مازاد تجارت در ماه اکتبر به میزان 58.44 میلیارد دلار در مقایسه با پیش‌بینی برای مازاد 46 میلیارد دلاری شده است؛ همچنین میزان مازاد تجاری در ماه سپتامبر37 میلیارد دلار بوده است.

گفتنی است مازاد تجاری چین با ایالات متحده از 30.75 میلیارد دلار در سپتامبر به 31.37 میلیارد دلار در ماه اکتبر افزایش یافته است. از طرفی دیگر صادرات چین در میان همه گیری جهانی COVID-19 تا حد زیادی مقاوم بوده است، زیرا تقاضای زیاد برای تجهیزات پزشکی و کاهش ظرفیت تولید در سایر نقاط جهان به نفع چین است.

Liu Xuezhi، یکی از تحلیلگران بانک ارتباطات در شانگهای، گفت: رشد صادرات سرعت بیشتری یافت و به طور قابل توجهی فراتر از انتظارات بود که نشان دهنده یک حرکت نسبتا قوی است. صادرات چین می‌تواند در بقیه سال 2020 قوی باقی بماند زیرا شرکت های داخلی سریعتر از رقبای جهانی تولید خود را از سر می گیرند و کالاهای مرتبط با COVID-19 مانند ماسک های صورت را می فروشند.

با این حال، برخی از تحلیلگران گفتند که صادرات ممکن است در ماه های آینده تحت فشار قرار گیرد، زیرا اقتصاد بزرگ اروپا، از جمله فرانسه، آلمان و انگلستان، دوباره قفل شد و موج دوم موارد ویروس کرونا قدرت را کاهش داده است. 

بر اساس این گزارش، میزان واردات در ماه اکتبر 4.7درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت که البته از رشد 13.2درصدی در سپتامبر آهسته تر بود.

تحلیلگران گفتند که عملکرد جامع تجاری می‌تواند بهبود اقتصادی گسترده چین را که پس از رکود عمیق در اوایل سال جاری تقلیل یافته، تقویت کند.

به گزارش ایراسین، به نظر می رسد چین توانسته است با غلبه بر ویروس کرونا مجددا چرخه صنعت و اقتصاد خود را به حرکت درآورد و بتواند مجددا بسیاری از بازارهای بزرگ جهانی را تحت تاثیر رفتارها و واکنش‌های خود قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =