رییس اتحادیه طلاوجواهر تهران

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: طی روزهای گذشته شاهد کاهش قیمت طلا در بازار داخلی کشور بودیم که این موضوع ناشی از مسائل داخلی همچون کاهش تقاضا در بازار ایران و همچنین انتخابات ریاست جمهوری امریکاست.

ابراهیم محمدولی با بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایراسین اظهار کرد: در شرایط فعلی می‌بینیم تقاضا برای خرید طلا بسیار کم شده و عامل دیگر آن نیز بازار ارز است، چرا که طلا و ارز در ایران با یکدیگر ارتباط مستقیم قیمتی داشته و اگر ثبات به بازار ارز کشور بازگردد، به طور حتم روی قیمت طلا و سکه اثرگذار خواهد بود؛ البته یکی دیگر از این عوامل اثرگذار بر قیمت طلا در ایران نرخ اونس جهانی طلا، تحریم ها و شیطنت های صورت گرفته از سوی ابرقدرتهای جهانی است.

به گفته وی، قیمت اونس جهانی طلا در 3 روز گذشته حدود 60 دلار افزایش پیدا کرده و از 1840دلار به 1950دلار و 80 سنت رسیده است. همچنین یک مثقال طلای آب شده نیز 5میلیون و 106هزار تومان رسیده که نشان از کاهش قیمت طلا در بازار ایران دارد.

محمدولی افزود: یک گرم طلای 18عیار هم اکنون یک میلیون و 178هزارتومان، هر قطعه سکه طرح جدید 12میلیون و 550هزار تومان، طرح قدیم 11میلیون و 500هزار تومان، نیم سکه 6میلیون و 900هزار تومان و ربع سکه 4میلیون و 900 هزار تومان و سکه یک گرمی نیز 2میلیون و 600هزار تومان است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران درباره اینکه کاهش قیمت در بازار طلای ایران تا چه زمانی می‌تواند ادامه دار باشد نیز گفت: به نظر می رسد با مشخص شدن رییس جمهور امریکا و تغییر در آن آرامش بهتری نسبت به اقتصاد بازگردد و روال عادی و معمول خود را پیدا کند. در واقع انتظار می‌رود نگاه منفی شدیدی که در دوره ریاست جمهوری ترامپ وجود داشت با آمدن رییس دولت جدید برای امریکا از اقتصاد جهانی دور می شود.

محمدولی در پایان تاکید کرد: گرچه تاریخ و تجربه های ما طی سال‌های گذشته ثابت کرده است که امریکا برای بسیاری از کشورهای اسلامی همچون ایران دلسوز نبوده و حتی ممکن است که اتفاق خوبی هم برای ایران نیفتد. البته باز هم این امیدواری وجود دارد که شرایط اقتصادی کشور به نوعی تغییرات مثبت به خود ببیند و همچنین مدیران داخلی نیز در ایران بتوانند از شرایطی که ممکن است در آینده نه چندان دور در ایران رخ دهد استفاده کرده و روز به روز آن را بهبود بخشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =