فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی

مدیر خدمات عمومی و امور رفاهی فولاد مبارکه گفت: به‌منظور رعایت هرچه بهتر فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و تحقق استراتژی تولید پایدار در شرکت، 240 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی فولاد مبارکه اضافه شد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، صادق فرخی گفت: یــکی از استراتژیهایی که برای مقابله با ویروس کرونا در شرکت فولاد مبارکه تدوین شد، رعایت فاصلهگذاری اجتماعی بود که این استراتژی در حوزۀ ایاب و ذهاب کارکنان بهصورت کامل اجرا میشود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ابزارهای اجرایی این سیاست افزایش تعداد ناوگان حملونقل عمومی است، گفت: در همین خصوص همچنین سیستم تردد بهصورت شناور تغییر کرد و بازۀ زمانی ورود و خروج کارکنان گستردهتر شد؛ بهنحویکه بازۀ زمانی تردد از ساعت 6 تا 7:30 صبح، به ساعت 6 تا 8:30 صبح تغییر یافت و این باعث کاهش بار ترافیکی جادهای و کاهش ازدحام در پارکینگهای سبک و سنگین فولاد مبارکه شد.

مدیر خدمات عمومی و امور رفاهی فولاد مبارکه در ادامه، آموزش و افزایش سطح آگاهی رانندگان را از دیگر مباحث مهم کنترل ویروس در ناوگان ترابری اعلام و اظهار کرد: طبعا با اضافه شدن این اتوبوسها و مینیبوسها، باید رانندههای جدیدی به سیستم ترابری شرکت اضافه میشد. بنابراین همزمان با هفتۀ ناجا، در جلسۀ هماندیشی با فرماندهی راهور استان و فرماندهان ستادی، موضوع آموزش رانندگان مطرح و مقرر شد از دانش اساتید راهنمایی در این زمینه و سایر موضوعات مرتبط بهرهگیری شود.

فرخی در تشریح اقدامات در نظر گفته شده برای رعایت شیوهنامههای بهداشتی و فاصلهگذاریهای اجتماعی در ناوگان ترابری فولاد مبارکه گفت: قرار شد حداکثر از 50 درصد ظرفیت اتوبوسها استفاده شود، تا جاییکه به ازای هر نفر دو صندلی پیشبینی شد و همکاران با آرایش زیگزاگ از صندلیها استفاده کنند تا در اثر مجاورت، انتقال ویروس صورت نگیرد. همچنین اتوبوسهای شیفت دو بار  و   اتوبوسهای روزکار یک بار توسط اکیپ مخصوص با زمانبندی مشخص ضدعفونی شوند. این در حالی است که به همۀ اتوبوسها پمپهای دستی دولیتری برای ضدعفونی اختصاص داده شده که روزانه شارژ میشود و رانندگان محترم بعد از پیاده کردن همکاران، روکش صندلیها، دستهها و جاهایی را که در معرض تماس بوده ضدعفونی میکنند.

مدیر خدمات عمومی و رفاهی فولاد مبارکه در ادامه گفت: در حال حاضر بهمنظور رعایت هرچه بیشتر فاصلهگذاریهای اجتماعی و توجه به سلامت کارکنان و استمرار تولید، همکاران روزکار نیز با ظرفیت 50 درصد بهصورت یک روز در میان در محل کار خود حاضر میشوند.

وی با تأکید بر اینکه همۀ رانندگان و کارکنان شرکت دائما مورد پایش و غربالگری قرار میگیرند گفت: عزیزان مشکوک به ابتلای این ویروس سریعا شناسایی و پس از آن جهت بازیابی سلامتی کامل خود تحت مداوا قرار میگیرند. این در حالی است که با تمهیدات اندیشیدهشده در حوزۀ معاونت نیروی انسانی شرکت، سیستم خوداظهاری نیز برای همۀ همکاران تعریف و عملیاتی شده است تا به این وسیله همکاران دائما وضعیت سلامت جسمانی خود را در سیستم اعلام و ثبت و ضبط کنند تا انتقال بیماری به حداقل برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =