دمپ های باطله انگوران احیا می شود

مجتمع سرب و روی انگوران تا سال ۱۴۰۱ احیا و بازسازی ۱۷ هکتار از دمپ های باطله خود را در ۴ فاز انجام خواهد داد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،در بازدید معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و هیأت همراه از پروژه احیا و بازسازی معدن سرب و روی انگوران استان زنجان، امید فلاح؛ مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با بیان این مطلب گفت: ایمپاسکو و مجتمع معدنی انگوران صیانت و حفاظت از محیط زیست ،منابع طبیعی و پوشش گیاهی منطقه را در اولویت های کاری خود قرارداده است و این مجتمع با انتخاب به عنوان معدن سبز که دستاورد بسیار بزرگی در استان زنجان می باشد، توانسته برای نخستین بار تفاهم نامه احیاء و بازسازی ۱۷ هکتار از دمپ های باطله خود را در ۴ فاز با امور جنگل ها و آبخیزداری استان زنجان منعقد کند.

وی در ادامه افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده  فاز اول و دوم دمپ های باطله به مساحت ۷ هکتار در سال های ۹۸ و ۹۹ احیا و بازسازی شده و فاز های سوم و چهارم آن در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام خواهد پذیرفت .

در ادامه عباسعلی نوبخت؛ معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این که طرح احیا و بازسازی معادن از ۲ سال قبل در معدن سرب و روی انگوران کلید خورده گفت: این طرح در ۷ هکتار از عرصه فعالیت‌های معدنی اجرا شده است.

وی با اشاره به این که کارکنان سازمان جنگل‌ها حافظ انفال و منابع طبیعی هستند افزود: در تلاش هستیم تا پوشش گیاهی کشور را احیاء، توسعه و غنی سازی کنیم.

نوبخت با بیان این که با افزایش پوشش گیاهی کاربری‌های مختلفی نیز ایجاد می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر کاربری بازاری جنگل‌ها ۲۰ درصد و غیر بازاری نیز ۸۰ درصد است.

این‌ مقام‌ مسئول گفت: منطقه سرب و روی انگوران با اجرای طرح احیا و بازسازی می‌تواند برای دیگر مناطق معدنی کشور الگو باشد.

نوبخت در پایایان تاکید کرد: حفظ عرصه‌های منابع خدادادی و پوشش طبیعی کشور از جمله کارهای اساسی سازمان جنگل‌ها است که در همین راستا در مجموع امسال ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور تحت اجرای طرح‌های غنی‌سازی، احیاء، جنگلکاری اقتصادی و زراعت چوب قرار می گیرد.

در ادامه خلیل آقاجانلو؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان‌ هم با توجه به اجرای موفقیت آمیز طرح احیاء و بازسازی معادن سرب و روی انگوران گفت: این طرح در دیگر معادن استان هم عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: با همت کارشناسان و همکاران، منابع طبیعی استان زنجان توانسته جزو استان‌های اول در تولید نهال ارس شود و در این راستا نهال‌های تولید شده ارس در منطقه انگوران نیز کشت شده است تا در آینده نزدیک شاهد بازسازی این منطقه باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =