عمرانی

بعد از کش و قوس‌های فراوان در رابطه با فروش محصولات فولادی در بورس کالا و عدم دسترسی مصرف کنندگان اصلی محصولات فولادی، اعتراضاتی در رابطه با این موضوع از سوی تولیدکنندگان محصولات فولادی مطرح شد و حتی به مراجع قضایی نیز شکایت رسید.

به گزارش ایراسین، این در حالی است که وزارت صمت به تازگی از فروش همه محصولات در بورس کالا خبر داده و گفته فروش محصولات در خارج از بورس ممنوع است. از سوی دیگر نیز می‌بینیم به دلیل ورود دلالان به بورس کالا و خریداری محصولات خاص همچون اسلب سبب شده تا تولیدکنندگان مختلفی از جمله تولیدکنندگان لوازم خانگی، قطعه سازان، تولیدکنندگان لوله های قطور و... نتوانند نیاز خود را به مواد اولیه تامین کنند و در نهایت مجبور شوند یا تولید را کاهش دهند و یا اینکه از تعداد نیروهای انسانی خود بکاهند.

پیرو اطلاعات رسیده به پایگاه خبری ایراسین، معاونت قضایی دادستانی کل کشور نیز در این رابطه پیگیری هایی را انجام داده و به تازگی نامه‌ای را  را به علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در خصوص رسیدگی به این موضوع ارسال کرده است.

در این نامه آمده است:

 همانطور که مستحضرید عدم عرضه به مقدار و مناسب شمش در بورس کالا خطر بیکاری و ورشکستگی برخی کارخانجات را قریب‌الوقوع نموده است رویه‌های ما متاسفانه دایر مدار نوشدارو بعد از مرگ سهراب است. آمار ۶۰ و ۷۰ هزار نفری کارکنان این حوزه در معرض نابودی است. شیشه عمر بنگاه‌های تولیدی دسته بندی خاص خدا را بندگی نمی‌کنند و به هیچ صراطی مستقیم نیستند افتاده است. سنگ آهن سرمایه این کشور شمش محصول آن و تمام زنجیره تولید با ریال ایران تامین می‌شود، حقوق کارگر زیر ۱۰۰ دلار و چرا قیمت‌گذاری بر مبنای دلار و چرا تمایل به عرضه داخلی وجود ندارد و الله اعلم بسیاری از کارخانه‌های نوردی برای تامین مواد اولیه و حفظ کارگران حاضرند قیمت شمش را به دلار بپردازند.

 چرا بیش از دو سال است که کار درست نمی‌شود شود و مسئله به این سادگی که به تحریم و نه دلار ارتباط دارد حل نمی‌شود جناب آقای وزیر زانوی شمش روی گلوی کارخانه‌های نوردی نفس آنان را به شماره انداخته است انتظار از حضور دلگرم کننده جنابعالی حل سریع مشکل و توزیع عادلانه فولاد بوده و هست هر روز دستمان برای اعلام خبر خوش در حوزه فولاد کوتاه‌تر شده است و از طرفی آب در کوزه و ما گرد جهان میگردیم من بیش از هر چیز مماشات و اتلاف وقت را موجب این لجام گسیختگی می‌دانم.

فلذا قاطعانه اعلام می دارم دادسرا های ما با معرفی ریاست محترم تنظیم بازار کشور آمادگی رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را دارند ما نمی‌توانیم بنشینیم و شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران در حوزه فولاد باشیم.

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =