انگوران

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: منطقه سرب و روی انگوران با اجرای طرح احیا و بازسازی، می تواند الگویی برای دیگر مناطق معدنی کشور باشد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباسعلی نوبخت در جریان بازدید از طرح احیا و بازسازی دمپ های باطله مجتمع سرب و روی انگوران ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: احیای معادن از ۲ سال قبل در معدن سرب و روی انگوران آغاز شده و تا سال 1402 به پایان می رسد.

وی ادامه داد: این طرح در ۱۷ هکتار از عرصه فعالیت های معدنی منطقه انگوران اجرا شده است.

خلیل آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در این جلسه گفت: با توجه به اجرای موفقیت آمیز طرح احیا و بازسازی معادن سرب و روی انگوران، این طرح در معادن دیگر این استان عملیاتی خواهد شد.

بنا به این گزارش، با توجه به اینکه معدن سرب و روی انگوران به عنوان یک «معدن سبز» شناخته شده است، اجرای طرح احیای دمپ (سد)‌های باطله سرب و روی انگوران طی تفاهم نامه ای بین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، مجتمع سرب و روی انگوران و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان منعقد شد.

براساس این تفاهم نامه، مجتمع معدنی سرب و روی انگوران متعهد شده  در 4 فاز  نسبت به بازسازی و احیای دمپ های باطله معدن  اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =