جو بایدن

جو بایدن یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات ایالات متحده اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا از تولید داخلی مواد معدنی حیاتی برای انرژی های سبز و وسایل نقلیه الکتریکی حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایراسین، ماینینگ تکنولوژی در این گزارش خود نوشته است: کمپین جو بایدن رقیب دونالد ترامپ در انتحابات 2020 ریاست جمهوری امریکا به شکل مخفیانه به معدنکاران آمریکایی گفته است که به عنوان یک دموکرات از پروژه های مهم برای بهبود شرایط آب و هوایی در این کشور حمایت خواهد کرد.

به نظر می رسد که این اقدام از سوی جو بایدن می‌تواند یک این یک مزیت بالقوه برای صنعت معدن ایالات متحده بشمار آید.

لازم به گفتن است که اکنون بایدن تقریبا در همه نظرسنجی های اخیر از دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی جلو بوده است و این در حالیست که کمتر از دو هفته به روز انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده است.

طبق گزارشی که رویترز به نقل از سه منبع آشنا ارائه کرده اند آمده است که جو بایدن در دوره ریاست جمهوری قبلی امریکا یعنی باراک اوباما پست معاونت را داشته و انتظار می رود که با ریاست‌جمهوری بایدن مقررات زیست‌محیطی دوران اوباما ادامه یابد، این در حالیست که جو بایدن گفته است از تولید فلزات مورد استفاده برای ساخت خودروهای برقی، پانل‌های خورشیدی و بیش از پیش حمایت خواهد کرد.

از طرف دیگر دولت ترامپ به طور مداوم حمایت خود را از صنعت معدنکاری آمریکا اعلام کرده‌ و دونالد ترامپ طی دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود، چندین دستور اجرایی را صادر کرده تا از این طریق پروژه‌های معدن‌کاری ایالات‌متحده را تشویق کند.

لازم به یادآوری است که دولت امریکا در سال‌های اخیر به دلیل تسلط فزاینده چین بر مواد معدنی حیاتی که بیشتر همان عناصر نادر خاکی هستند، دست و پنجه نرم می‌کند؛ چراکه چین به بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده فلزات خاکی کمیاب در جهان که مورد استفاده وسایل نقلیه الکتریکی، تلفن های هوشمند، رایانه ها، سلاح ها و سیستم های دفاعی و سایر فناوری هاست تبدیل شده و همچنین بیش از 90درصد تولید مواد معدنی کمیاب در جهان را را به خود اختصاص داده است. طی سال‌های گذشته نیز به دلیل اوج گیری جنگ تجاری میان چین و امریکا، تامین عناصر نادر خاکی برای امریکا به یک چالش تبدیل شده بود و تلاش‌های بسیاری برای تولید این دست از مواد معدنی مهم در امریکا انجام شد تا وابستگی به چین جهت تامین نیاز صنایع امریکایی کم شود.

دونالد ترامپ به تازگی با امضای یک دستورالعمل برای شروع فرآیند تقویت پردازش مواد معدنی مورد حمایت دولت، این وضعیت را یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کرده است. این در حالیست که قانون موارد اضطراری ملی به وزارت کشور ایالات متحده این امکان را می دهد تا از اختیارات خود تحت قانون تولید داخلی برای تأمین بودجه فرآوری مواد معدنی داخلی استفاده کند.

از طرف دیگر دولت آمریکا تمایل زیادی به کاهش قدرت چین در زمینه عرضه خاک های نادر در جهان دارد و این اقدام ترامپ بدان معنی است که بودجه بیشتری برای پروژه های معدن داخلی در دسترس خواهد بود.

در مقابل نیز کمپین بایدن متعهد شده است تا در جهت آینده ای پایدارتر تلاش کند و در صورت انتخاب، جو بایدن 2 میلیارد دلار برای تسریع در اقتصاد پاک انرژی ، پشتیبانی از پروژه های زیربنایی و یک طرح بلند پروازانه برای دستیابی به یک بخش برق داخلی و بدون کربن تا سال 2035 سرمایه گذاری خواهد کرد.

گفتنی است بخش عمده ای از این فشار داخلی برای انرژی پاک از طریق خورشیدی تامین می شود و صفحات خورشیدی یکی از فناوری های مورد نیاز مواد معدنی حیاتی است که ایالات متحده در حال حاضر فاقد آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =