ارزانی

مدیرعامل فولاد هرمزگان: EPS فولاد هرمزگان به ازای هر سهم در شش ماهه نخست سال جاری 847 ریال است و همچنین شاهد رشد 57 درصدی درآمد شرکت از محل فروش صادراتی و داخلی در شش ماهه سال 99 در مقایسه با شش ماهه سال قبل بوده ایم.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان؛ مدیرعامل فولاد هرمزگان از احداث یک خط ‌نورد ورق عریض در این شرکت خبر داد و افزود: فولاد هرمزگان احداث یک خط ‌نورد ورق عریض (پلیت میل) را در دستور کار خود قرار داده است که با به بار نشستن این خط ‌نورد تولید ورق‌های خاص و API در این شرکت محقق می شود و  تنوع محصولات این شرکت افزایش خواهد یافت.

فرزاد ارزانی به اهمیت تولید این ورزق های خاص در کشور اشاره کرد و افزود: احداث واحد تولید ورق عریض، زمینه دستیابی به ارزش‌افزوده قابل‌توجهی برای کلیه ذینفعان در کشور ایجاد خواهد کرد. به عبارت دیگر، تختال فولاد هرمزگان در بخش دیگری از کارخانه به ورق عریض تبدیل خواهد شد و بر اساس مطالعات صورت گرفته از تقاضای بازار، احداث خط پلیت میل مبتنی بر طراحی و تولید محصول متمایز به لحاظ ابعاد و کیفیت های خاص، به عنوان بهترین استراتژی توسعه سبد محصول گروه فولاد مبارکه در بازار در نظر گرفته شده و حضور پایدار شرکت را در بازارهای داخلی و صادراتی سبب خواهد شد و باعث افزایش قدرت رقابت و  افزایش سهم  بازار می گردد.

وی در ادامه به نیاز صنایع مهم کشور به این نوع ورق ها پرداخت و گفت: با توجه به توسعه ظرفیت صنایع کشتی سازی، صنایع نفت و گاز، لوله سازی، صنایع پتروشیمی، پروژه عمرانی، ماشین آلات و ... در سالهای آتی نیاز این صنایع به ورق های عریض در کشور بیش از پیش با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد و سهم شرکت فولاد هرمزگان در تأمین نیاز بازار تعیین کننده خواهد بود.

ارزانی در ادامه این گفتگو به دیگر پروژهای فولاد هرمزگان پرداخت و مهمترین آنها را چنین بیان کرد: احداث سیلو و تجهیزات ذخیره سازی آهن اسفنجی، افزایش ظرفیت غبارگیر کوره های فولادسازی و اصلاح و بهینه سازی غبارگیرهای موجودی، احداث واحد گاز زدایی VDOB، توسعه پست برق 230، ایستگاه گاز شماره  2، خط دوم انتقال آب، نصب لنس های اکسیژن در کوره های فولاد سازی، احداث تصفیه خانه جدید، احداث یک واحد تولید اکسیژن، اصلاحات لازم در ترانسفورماتورهای موجود و رزرو شرکت و ده ها پروژه دیگر.

ارزانی در ادامه اظهار داشت: شرکت فولاد هرمزگان به عنوان سازمانی مطرح در صنعت فولاد کشور، همواره سعی نموده است با به کارگیری رویکرد بهبود مستمر و استراتژی های توسعه سهم  بازار، در راستای جلب نظر مشتریان بکوشد و اهداف خود را در زمینه برنامه های تولید و فروش با دقت بالایی تدوین نماید.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت تحریم های ظالمانه ای که صنعت فولاد هم از آن ها بی بهره نبوده اظهار داشت: بدیهی است این تحریم ها هم حوزه تامین و هم حوزه فروش را نشانه گرفته است. لذا  ما در حوزه تامین از همان ابتدا با تشکیل کارگروه بومی سازی در کنار حمایت از شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها سعی در تامین و بومی سازی اقلام در داخل کشور نمودیم و موفقیت های بسیاری نیز حاصل شد. همچنین عملکرد این شرکت در زمینه صادرات محصول اسلب به بازارهای جهانی هم طی شش ماهه ابتدای سال جاری مطلوب بوده است و فولاد هرمزگان در جهت بهبود فاکتورهای قیمت، کیفیت و پایداری در تامین محصول، گام های زیادی برداشته است و سعی شده تا با اخذ گواهینامه ها و استانداردهای بین المللی، کیفیت خود را به سطح مطلوب جهانی ارتقا دهد و از این طریق به عنوان یک برند، خود را در سطح جهانی مطرح نماید که در این ارتباط شرکت می توان به اخذ گواهینامه های ایزو 10004 و 10002 در مورد رضایت مشتریان و رسیدگی به شکایت مشتریان اشاره کرد.

ارزانی ادامه داد: شرکت به منظور کسب بهترین نتیجه با توجه به شرایط پیش رو، سناریوهای مختلفی را جهت فروش محصولات خود در دستور کار قرار داده است. با این حال انتظار می‌رود با ارایه تسهیلات، تمهیدات و مشوق های صادراتی بیشتر توسط دولت، حمایت های لازم از صادرات محصولات فولادی به ویژه محصول اسلب به بازارهای جهانی به عمل آید. در زمینه تامین نیاز بازار داخلی و پاسخ گویی مناسب به نورد کاران کشور هم همواره نقشه استراتژی شرکت به عنوان اولویت اول و یک شاخص اساسی، قلمداد شده و شرکت عملکرد بسیار مطلوبی در این زمینه داشته است به طوری که فروش و عرضه  محصول اسلب طی سال های گذشته در بازار داخل هر ساله نسبت به دوره قبل با رشد قابل توجهی مواجه بوده است.

مدیر عامل فولاد هرمزگان به میزان فروش داخلی این شرکت در شش ماهه ابتدای سال  پرداخت و گفت: میزان فروش داخلی این شرکت در شش ماهه ابتدای سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل گواه این مطلب بوده و دارای رشد 17 درصدی بوده است و پیش بینی می شود همین روند برای  ماههای آینده ادامه داشته باشد. در این ارتباط، شرکت فولاد هرمزگان، نقشه استراتژی فروش خود را معطوف به تامین پایدار محصول اسلب و پاسخگویی حداکثری به نیاز نوردکاران داخلی نموده و بستر مناسبی را جهت  افزایش ظرفیت تولید آنها و استفاده از تکمیل ظرفیت های خالی نورد کاران بوجود آورده است. در این راستا شرکت سعی نموده است تامین نیاز صنایع نوردکار به محصول اسلب کیفی خاص برای تحویل به صنایع پایین دستی کشور را مد نظر  قرار دهد که باعث صرفه جویی ارزی، خودکفایی و عدم وابستگی به محصولات خارجی و کاهش واردات و لزوم رونق تولید در صنایع  کشور خواهد شد. از طرفی اتخاذ استراتژی فروش محصول اسلب کیفی به  بازار داخل نیز  برای شرکت باعث سود آوری، افزایش درآمد و ارتقا تکنولوژی خطوط شرکت خواهد شد که تولید کپسول های گاز  CNG، قطعات صنعتی با کربن بالا،  ورق های رویه خودرو، صنایع کشتی سازی، فولاد های آلیاژی حاصل از نورد اسلب های کیفی و ... از جمله این دستاوردها است. 

ارزانی در خاتمه خبری برای سهامداران این شرکت مطرح کرد و گفت: EPS شرکت به ازای هر سهم در شش ماهه نخست سال جاری 847 ریال است و همچنین شاهد رشد 57 درصدی درآمد شرکت از محل فروش صادراتی و داخلی در شش ماهه سال 99 در مقایسه با شش ماهه سال بوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =