ذوب آهن اصفهان

عملکرد شش ماهه نخست سال ۹۹ شرکت ذوب آهن اصفهان منتشر شد و بر این اساس رشد فروش (درآمد عملیاتی) این شرکت در مدت 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 46درصد بوده است.

به گزارش ایراسین، بر اساس اطلاعات منتشره در خصوص عملکرد شرکت ذوب آهن اصفهان طی ۶ ماهه اول امسال ، سود خالص این شرکت در مدت یادشده به میزان ۵،۵۰۴،۰۳۵ میلیون ریال بوده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که عدد ۴،۵۱۴،۹۱۵میلیون ریال بوده با رشد ۲۲درصدی همراه شده است.

یکی دیگر از مواردی که می‌توان درخصوص عملکرد شرکت ذوب آهن اصفهان در مدت ۶ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل بیان کرد در خصوص سود عملیاتی این شرکت است. به این ترتیب که در ۶ماهه اول امسال سود این شرکت برابر با ۸،۱۹۱،۲۴۲ میلیون ریال بوده است که در مقایسه با ۶ماهه اول سال گذشته نیز که عدد ۷،۴۱۶،۱۵۱میلیون ریال بوده با رشد ۱۰درصدی در سود عملیاتی همراه شده است.

همچنین سود ناخالص "ذوب" طی مدت ۶ماهه اول سال ۹۸ برابر با ۱۰،۴۳۰،۸۷۶میلیون ریال بوده است که این عدد امسال( از ابتدای فروردین تا انتهای شهریور) به مقدار ۱۳،۳۰۱،۵۵۷میلیون ریال رسیده و رشد ۲۸درصدی کسب کرده است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای تمامی شرکت‌های تولیدکننده در صنایع مختلف، عملکردی است که در بخش فروش و درآمد حاصل از آن بدست آمده و بر اساس آن می‌توان گفت که شرکت توانسته موفق عمل کند یا خیر؟ شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در مدت یادشده یعنی ۶ماهه اول امسال توانسته درآمد حاصل از فروش (درآمد عملیاتی) خود را به میزان ۷۵،۶۵۸،۰۶۴میلیون ریال ثبت کند که در برابر میزان فروش در مدت مشابه سال ۹۸ که عدد ۵۱،۷۴۸،۷۳۲میلیون ریال ثبت شده با رشدی برابر ۴۶درصد همراه گشته است.

همچنین سایر در آمدها و هزینه های غیر عملیاتی – درآمد سرمایه گذاری ها در مدت 6ماهه نخست امسال برابر با 50,388میلیون ریال بوده است که این عدد در مدت 6ماهه اول سال 98 به مقدار 412981 میلیون ریال بوده و نشان میدهد که در این مدت هزینه های شرکت نیز روند کاهشی داشته است .

گفتنی است شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین کارخانه تولیدکننده فولاد در کشور که از آن با نام مادر صنعت فولاد یاد می‌شود همواره به ایفای نقش کلیدی خود در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور با کمک به توسعه زیرساختهای صنعتی و عمرانی پایبند بوده و تولید ۵ میلیون تن از محصولات فولادی در افق 1404 و قرار گرفتن در میان 5شرکت برتر فولادساز منطقه در سودآوری و کیفیت و همچنین متکی بودن بر فناوری بومی سازی را در برنامه های خود تعریف کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =