بومی سازی

مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: فعال کردن سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد، همکاری با انجمن های تخصصی برای ساخت ماشین آلات و قطعات، برنامه ریزی برای دستیابی به دانش فنی و تولید ورق های فولادی کرایوژنیک از مهم ترین اقدامات بومی سازی ایمیدرو در حوزه بومی سازی است.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حسن یونسیان درباره چشم انداز و هدف گذاری بومی سازی، اظهار داشت: برخورداری کشور از دانش و فناوری کامل طراحی و ساخت قطعات، تجهیزات، مواد و فرآیندهای زنجیره ارزش بخش معدن و صنایع معدنی با هدف پایداری تولید تا سال 1404 چشم انداز بومی سازی ایمیدرو است.

وی افزود: تلاش می کنیم که با نگاه ویژه و اهمیت بخشی مضاعف به مقوله بومی سازی در بخش معدن و صنایع معدنی، شاهد کاهش ارزبری، خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت خطوط تولید، تامین پایدار نیازمندی های این بخش،بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی، افزایش بهره وری و همچنین رونق اشتغال باشیم.

ایجاد ساختار واحد و منسجم
مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: باتوجه به نبود ساختاری واحد برای بومی سازی در بخش معدن و صنایع معدنی، ساختار بومی سازی و ساخت داخل در ایمیدرو تشکیل شده و در جهت یکپارچه سازی سیاست گذاری بومی سازی، تلاش می کند.

فعال شدن سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران
وی عنوان کرد: با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی جامع درخصوص نیازمندی ها و توانمندی های این بخش و برقراری ارتباط موثر بین سازندگان و مصرف کنندگان، سامانه بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران ایجاد شده است.
یونسیان ادامه داد: تاکنون اطلاعات حدود ۱۹ هزار قلم بومی سازی شده توسط شرکت های معدنی و توانمندی های بومی سازی شده توسط سازندگان داخلی در سامانه بارگذاری شده و در حال تکمیل است.
وی یادآور شد: اطلاعات فوق در سامانه http://lrm.steeliran.org درج شده است.


همکاری با انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات راهسازی و معدنی
وی با اشاره به حمایت های این سازمان از انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات راهسازی و معدنی، گفت: از جمله این اقدامات می توان به مواردی همچون؛ تأمین بخشی از نیاز ارزی شرکت ها از محل صادرات شرکت های تابعه ایمیدرو و کمک به تأمین ورق مورد نیاز تولیدکنندگان از طریق شرکت های فولادی اشاره کرد.

اعطای یارانه 4 درصدی به خریداران ماشین آلات
مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: همچنین صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در راستای حمایت از سازندگان داخلی ماشین آلات، به خریداران یارانه 4 درصدی اعطا خواهد کرد.

انعقاد موافقت نامه بومی سازی تولید ورق های فولادی کرایوژنیک
یونسیان گفت: موافقت نامه بومی سازی فناوری، دستیابی به دانش فنی و تولید ورق از جنس فولادهای کرایوژنیک مورد استفاده در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی بین ایمیدرو، جهاد دانشگاهی، فولاد مبارکه، فولاد اکسین خوزستان، مجتمع فولاد اسفراین و شرکت مهندسی و توسعه نفت امضا شده است.
وی افزود: در این زمینه کارگروه فنی پروژه نیز تشکیل شده که وزیر نفت نیز با خرید تضمینی محصول موافقت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =