حفاری اکتشافی

گزارشی از عملکرد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ایمپاسکو در حوزه اقدامات انجام شده در اکتشافات معدنی طی نیمه نخست سال ۹۹ منتشر شد که بر اساس آن تهیه نقشه های زمین شناسی از مقیاس یک هزارم تا ۱:۲۵۰۰۰۰در آن دیده شده است.

به گزارش ایراسین،  بر اساس اطلاعات ارائه شده یکی از اقداماتی که شرکت ایمپاسکو در حورزه اکتشاف انجام داده و از اهمیت بالایی برخوردار است، در زمینه گردآوری و اعتبارسنجی نقشه‌های زمین‌شناسی در مقیاس۱:۱۰۰۰۰۰ و ۱:۲۵۰۰۰۰ به میزان ۲۱۶هزار و ۵۴۵ کیلومتر مربع در پهنه های اکتشافی است. چراکه با استفاده از این نوع از نقشه ها می‌توان اطلاعات دقیق و مهمی را در خصوص میزان ذخایر موجود در پهنه های معدنی بدست آورد.

همچنین با توجه به اینکه در ایران فراوانی و پراکندگی مواد معدنی بسیار زیاد است، ایمپاسکو با این نگاه، پتانسیل یابی در ۵ استان کشور را نیز در برنامه های خود جای داده و به انجام رسانده است.

تهیه نقشه ای با مقیاس‌های ۱:۱۰۰۰، ۱:۵۰۰۰ و ۱:۲۰۰۰۰ در حوزه پلی متال در مجموع حدود ۱۱۰۸۰هکتار نیز از جمله اقدامات انجام شده توسط شرکت ایمپاسکوست که در طی 6ماهه نخست امسال انجام شده است.

از دیگر فعالیت‌های اکتشافی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران می‌توان به انجام حفاری با متراژ ۲۶۰۳۸ در ۲ حوزه سنگ آهن و پلی متال اشاره کرد. همچنین حفر ترانشه در حدود ۳۱۵۰متر مکعب در حوزه پلی متال از دیگر اقدامات انجام شده از سوی ایمپاسکو در مدت ۶ماهه نخست امسال به شمار می آید.

(لازم به ذکر است تامین مواد اولیه برای صنایع معدنی کشور به ویژه فولادسازان امروزه در راس برنامه‌های دولت قرار گرفته و برنامه ریزی برای افزایش ذخایر سنگ آهن کشور انجام شده است.)

بر اساس اطلاعات منتشره، یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته ایمپاسکو اخذ یک فقره گواهی کشف به میزان ۱۱۰۰۰۰تن ماده معدنی سرب و روی و همچنین اخذ ۶فقره پروانه اکتشاف جدید در حوزه‌های سنگ آهن و پلی‌متال در استان‌های کرمان و اصفهان طی مدت ۶ماهه نخست سال ۹۹ بوده است.

همچنین برداشت مغناطیس سنجی به تعداد ۱۸۱۷۱ قرائت در حوزه پلی‌متال و سنگ آهن توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران انجام شده است.

به گزارش ایراسین، ایران با برخورداری از ذخایر معدنی فراوان در میان 10 کشور نخست معدنی جهان قرار گرفته و حدود 3درصد از ذخایر معدنی جهان را در خود جای داده، با این حال بخش اندکی از ذخایر معدنی ایران بهره برداری شده و لازم است تا برنامه ریزی گسترده ای برای افزایش میزان ذخایر برداشت شده از معادن انجام شود و در نهایت سهم بخش معدن نیز از تولید ناخالص داخلی که اکنون کمتر از 1 درصد به 3 تا 5درصد افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =