مجموعه ورزشی نخلک افتتاح شد

دوشادوش همۀ واحدهای تولیدی، تعمیراتی و خدمات فنی و پشتیبانی در فولاد مبارکه، واحدهایی در جهت ترویج روحیۀ نشاط و سلامت هرچه بیشترِ تن و روان کارکنان و خانواده‌های ایشان فعالیت می‌کنند و همواره نقش بسزایی در کسب موفقیت‌ها و دستاوردهای به‌دست‌آمدۀ شرکت داشته‌اند. یکی از این واحدها امور ورزش شرکت است که به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مدیریت خدمات عمومی و امور رفاهی در معاونت نیروی انسانی و سازماندهی شرکت فعالیت می‌کند.

به کزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش، مجتبی لطفی، رئیس امور ورزش شرکت فولاد مبارکه گفتگویی انجام داده که در ادامه می خوانید؛

 چشمانداز امور ورزش در فولاد مبارکه چیست؟

 نیروی انسانی بزرگترین و باارزشترین سرمایۀ هر سازمان محسوب میگردد و در سازمانهای پیشرو توجه به بهرهوری در راستای افزایش سودآوری از موضوعات بسیار حیاتی است؛ بنابراین اجرای برنامههایی در راستای ارتقای سطح سلامت، شادابی و نشاط کارکنان و خانوادهها که ارتقای بهرهوری را به همراه دارد، از مهمترین چشماندازهای امور ورزش است.

گسترۀ همکاری امور ورزش و خدمات ورزشی که به کارکنان و خانوادۀ ایشان ارائه میشود چگونه است؟

قسمت قراردادهای امور ورزش از اواخر هر سال شروع به انعقاد قرارداد با بیش از 500 مرکز ورزشی در استان اصفهان و شهرستانها (طبق نیازسنجی ورزشی صورتگرفته) برای سال آینده میکند. پس از آن خانوادۀ بزرگ فولاد مبارکه بعد از ثبت رزرو از یکم اردیبهشتماه تا انتهای سال با به همراه داشتن کارت شناسایی RFID امور ورزش برای استفاده از خدمات ورزشی فولاد مبارکه به مراکز ورزشی طرف قرارداد مراجعه میکنند.

عملکرد امور ورزش را در سال گذشته چگونه ارزیابی میکنید؟

در گزارش عملکرد سال 98 امور ورزش فولاد مبارکه شاهد حضور چشمگیر و بیسابقۀ 53 هزار و 400 نفر از کارکنان ارجمند و خانوادههای محترم ایشان در مراکز مختلف ورزشی طرف قرارداد در خارج  و داخل شرکت بودیم و با ثبت یک میلیون و 700 هزار مرتبه کارتزنی به 60 درصد ضریب استمرار دست یافتیم. در نهایت ضریب نفوذ ورزش در خانوادۀ بزرگ فولاد مبارکه تا تاریخ 20/12/1398 به 5/88 درصد افزایش یافته که در کشور بیسابقه است.

چه فعالیتهایی بهطور معمول در این واحد صورت میگیرد؟

بهصورت کلی این فعالیتها عبارتاند از:

1- برگزاری مسابقات ورزشی گرامیداشت هفتۀ دفاع مقدس و گرامیداشت دهۀ مبارک فجر

این رقابتها از شهریورماه هر سال با حضور حدود 700 نفر در 7 رشتۀ ورزشی در رقابتهای هفتۀ دفاع مقدس و همچنین مسابقات مهیج و متنوع ورزشی دهۀ مبارک فجر    و    از مهرماه با حضور بیش از 1300 نفر از کارکنان سختکوش فولاد مبارکه در 13 رشتۀ ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان برگزار میشود و با برگزاری نزدیک به 800 رقابت در انتهای سال به پایان میرسد.

2- برگزاری مسابقات ورزشی در پایگاههای بسیج فولاد مبارکه

امور ورزش فولاد مبارکه در هر سال در سطح پایگاههای بسیج شرکت نیز با هماهنگی فرماندهی حوزۀ مقاومت بسیج شرکت با حضور حدود 800 نفر از همکاران بسیجی اقدام به برگزاری مسابقات میکند.

در خصوص کلاسهای ورزش سلامت فولاد مبارکه توضیح دهید.

کلاسهای ورزشی سلامت امور ورزش در سال گذشته و قبل از شیوع بیماری کرونا بهصورت منظم در چهار سانس در تمامی روزهای هفته با حضور مربیان باتجربه و کارآزمودۀ امور ورزش در سالن بزرگ ورزشی میعاد واقع در محل شرکت فولاد مبارکه و همچنین سه روز در هفته و هر روز سه سانس جهت همکاران شاغل در مجتمع فولاد  سبا برگزار میشد.

گفتنی است تا انتهای سال 98 (قبل از شیوع بیماری کرونا) در هر روز حدود 500 نفر از همکاران محترم در کلاسهای ورزشی سلامت سالن میعاد حضور داشتند که این تعداد شرکتکننده در نوع خود چشمگیر و ارزشمند است.

همچنین امور ورزش فولاد مبارکه در کنار کلاسهای مذکور، جهت ایجاد شادابی و نشاط در رانندگان ناوگان ترابری سنگین شرکت، در روزهای شنبه، دوشنبه و  چهارشنبۀ هر هفته با حضور بیش از 100 نفر از رانندگان ترابری سنگین کلاسهای ورزش سلامت برگزار کرد.

شایان ذکر است این واحد، قبل از شیوع بیماری کرونا، با بهکارگیری مربیان متخصص ورزشی در اصفهان در محلهای کوه صفه، سالن چندمنظورۀ المپیک سپاهانشهر و سالن ورزشی هلالاحمر، کلاسهای ورزشی تفریحی جهت همکاران شاغل و بازنشستگان محترم شرکت برگزار میکرد.

چه اقداماتی در خصوص ورزش کوهنوردی در امور ورزش صورت گرفته است؟

یکی دیگر از برنامههای ارزشمند امور ورزش، برگزاری برنامۀ کوهگشت و کوهنوردی در طول سال است که به غیر از سال جاری که با شیوع ویروس کرونا مواجه شدهایم با 4 گروه کوهگشت 30 برنامه انجام گرفت و 5 گروه کوهنوردی شرکت توانستند پرچم پرافتخار فولاد مبارکه را بر فراز 52 قلۀ داخلی و خارجی به اهتزاز درآوردند.

ارزیابی شما از تشکیل تیمهای مختلف ورزشی و حضور ایشان در رقابتهای ملی و فراملی چیست؟

40 تیم از بهترین کارکنان ورزشکار داخل شرکت در رشتههای مختلف ورزشی، در میادین استانی و کشوری، طی سالهای متمادی عنوانهای برتر مسابقات داخلی و بینالمللی را برای خانوادۀ بزرگ فولاد مبارکه به ارمغان آوردهاند. بخشی از این عناوین برتر شامل مقام اول مسابقات فوتسال ایمیدرو کشور طی چندین سال متوالی، مقامهای اول، دوم و سوم تیم والیبال فولاد مبارکه در رقابتهای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران طی چند سال و همچنین عناوین ارزشمند اول تا سومی دیگر توسط تیمهای تنیس روی میز، دو و میدانی، شنا   و     ورزشهای رزمی در دو بخش آقایان و بانوان است.

در خصوص رقابتهای مناسبتی امور ورزش نیز توضیح دهید.

همایشهای ورزشی از قبیل کوهگشت خانوادگی در کوه صفه و مجموعۀ فرهنگی-ورزشی فردوس اصفهان، همایش بزرگ ورزشی در اردوگاه شهید بهشتی و همایش دوچرخهسواری و پیادهروی در محل شرکت به مناسبت 23 دیماه (سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه) بخشی از این برنامههای مناسبتی است که درمجموع حدود 8 هزار نفر از خانوادۀ بزرگ فولاد مبارکه هرساله در این برنامههای مفرح و ورزشی شرکت میکنند.

در خصوص برگزاری کلاسهای اوقات فراغت فرزندان کارکنان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

در تابستان هرسال از یکم تیرماه تا 20 شهریورماه نزدیک به 9 هزار نفر با رزرو در 48 رشتۀ ورزشی در سطح استان اصفهان، بهویژه مجموعۀ فرهنگی-ورزشی فردوس شرکت فولاد مبارکه، با به همراه داشتن کارت شناسایی RFID امور ورزش از این خدمات ارزنده استفاده میکردند که متأسفانه امسال با توجه به شیوع کرونا موفق به ارائۀ این خدمات نشدیم.

امور ورزش فولاد مبارکه چه نقشی در مدیریت ورزشگاه نقشجهان دارد؟

از دیگر اقدامات امور ورزش فولاد مبارکه نظارت بر نگهداری و عملکرد ورزشگاه نقشجهان است. ورزشگاه 75 هزار نفری نقشجهان اصفهان افتخاری بزرگ برای شرکت فولاد مبارکه و استان است که هر سال با برگزاری رقابتهای مهیج و دیدنی تیم فوتبال فولاد مبارکۀ سپاهان با حریفان خود، میزبان دهها هزار نفر از علاقهمندان به فوتبال از سراسر کشور است.

امور ورزش فولاد مبارکه از زمان شیوع ویروس کرونا چه سیاستی اتخاذ کرده و روند فعالیتهای این واحد به چه صورت است؟

این واحد با توجه به شیوع بیماری کرونا و تحقق رسالت اصلیاش در این روزها که همانا تلاش برای حفظ سلامتی خانوادۀ بزرگ فولاد مبارکه است، خدمات ورزشی خود را بهصورت کاملا ایمن در قالب رشتههایی که کمترین خطر ابتلا را برای مراجعهکنندگان داشته باشند ارائه  داده و همکاران گرامی و خانوادۀ محترمشان با ثبت رزرو در سامانۀ رزرواسیون امور ورزش میتوانند از این خدمات بهرهمند شوند. در کنار این اقدام، در وبسایت این واحد، از ابتدای سال با بهکارگیری تجارب مربیان کارآزمودۀ خود، اقدام به آموزش حرکات ورزشی در 20 هفته متوالی در فضای مجازی کرده است. همچنین برای تشویق همکاران و خانوادۀ ایشان مسابقۀ عکس ورزشی در منزل تدارک دیده شده که تاکنون بیش از 400 نفر از همکاران عزیز در این مسابقه شرکت کرده و نزدیک به 90 نفر نیز موفق به دریافت جایزۀ عکس برتر این مسابقات شدهاند. تجهیز کامل سالن بدنسازی و سالن آمادگی جسمانی و همچنین سالن تنیس روی میز ورزشگاه صفاییۀ فولاد مبارکه نیز دیگر اقدام ارزشمند این واحد است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =