سعد عبدی

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: خوشبختانه شرکت ملی صنایع مس ایران سال 98 را با فروش 18هزار میلیارد تومانی به پایان رساند و یکی از شرکت‌های موفق و برتر بود؛ امسال نیز با برنامه مدونی که تدوین شده، این رکورد شکسته و حتی می‌توان گفت 40درصد بالاتر از هدفگذاری انجام شده در حوزه فروش، محقق خواهد شد.

سعد عبدی در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: هدف فروش امسال 24هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در شرایط فعلی به دلیل افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش میزان تولید به مقدار 30 تا 35درصد، می‌توانیم این عدد را به 30هزار میلیارد تومان برسانیم.

عبدی افزود: برنامه تولید سال 1399 که در انتهای سال 98 تدوین شد، اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید، برنامه تولید را تغییر دادیم و میزان تولید کاتد مس را  265هزار تن در نظر گرفتیم که قطعا محقق خواهد شد و حتی ممکن است تولید تا 15درصد بالاتر از رقم اتفاق بیفتد. این افزایش تولید منجر به درآمدزایی برای شرکت ملی مس شده و به سود ذی نفعان و سهامداران فملی است.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه سخنانش افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر نگاه به توان داخلی، خوشبختانه شرکت مس نیز اکثر قطعات اورهالی اعم از ذوب، لیچینگ، تغلیظ، پالایشگاه و.. که مصرف و گردش بالایی دارند را بومی سازی( ساخت داخل) کرده است.

وی ادامه داد: در واقع از این لحاظ شرکت مس بر توان نیروهای داخلی و متخصص خود تکیه کرده و هیچ نیروی متخصص خارجی در طرح‌های توسعه ای و پروژه های خود نداشته است. بنابراین می‌توان گفت که شرکت مس در استفاده از توان داخلی پیش تاز بوده است و در این زمینه آموزش‌های حین انجام کار و آموزش‌های آکادمیک برای متخصصان و نیروهای انسانی خود در نظر گرفته است.

عبدی همچنین در خصوص بازار سرمایه و وضعیت این شرکت در این بخش نیز گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد فملی یکی از بهترین شرکت‌های بورسی بوده و در رده سوم قرار دارد؛ البته نگاه ما بالارفتن جایگاه شرکت ملی صنایع مس ایران در میان شرکت‌های بورسی است. از طرفی با توجه به حجم فروش و درآمد، می‌توان این نوید را به سهامداران و ذی نفعان داد که این تلاطم بازار قابل پیش بینی بوده و شرکت مس در این زمینه این اطمینان را می‌دهد که افق روشنی در انتظاران سهامداران این شرکت معدنی است.

به گفته مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران، تا یک ماه دیگر افزایش سرمایه اتفاق افتاده و شرکت مس تقریبا 2 برابر خواهد شد؛ همچنین باید اشاره شود که ذخایر مس این مجموعه نسبت به سال 2010 دوبرابر شده و حتی تا 60 سال آینده ذخیره مس و برخی  معادن نیز تا 100 سال آینده ذخیره معدنی دارند.

وی افزود: برنامه جامع شرکت مس نیز که از آن رونمایی شده اقدامات و برنامه های این شرکت را سال 1410 ترسیم کرده و بر اساس آن هرساله به تولید شرکت اضافه می شود.

عبدی ادامه داد: همانگونه که می‌دانید معادن سولفوره و روباز زمانی که به عمق می رسند عیار ماده معدنی آنها پایین می آید، اما ما با تلاش و بهره برداری بیشتر تولید را از این دست از معادن ادامه می‌دهیم.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: تولید کاتد شرکت مس تا چند سال پیش حدود 194هزارتن بود، اما در سال 97 این عدد به 247 هزارتن و در سال 98 به 250هزارتن رسید و امسال نیز از 265هزارتن عبور خواهیم کرد. همچنین در زمینه تولید کنسانتره نیز که ظرفیت شرکت 1میلیون و 100هزارتن است، مقدار تولید از این میزان عبور خواهد کرد و همه این اقدامات امیدی است برای سهامداران که در شرکتی سرمایه گذاری انجام داده اند که رو به توسعه حرکت می‌کند.

به گفته عبدی، ذخیره معدنی برای شرکت‌های معدنی یک سرمایه مهم به شمار آمده و شرکت مس نیز دارای مدیریت پویا و آشنا با علم روز است و زنجیره ارزش تولید را از معدن تا محصول کامل کرده، بنابراین می توان گفت این شرکت و سهام آن هیچ وقت ضررده نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =