• ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸
  • کد خبر: 8383
  • readingTime: ۱ دقیقه
گلنکور

مدیرعامل گلنکور گفته است که این شرکت در حال گفت‌وگو با خودروسازان و سازندگان باتری در مورد نیکل است.

به گزارش ایراسین، رویترز در گزارشی در این زمینه نوشت: ایوان گلاسنبرگ مدیرعامل گلنکور گفته است این شرکت در حال گفت‌وگو با خودروسازان و سازندگان باتری در مورد نیکل است، زیرا نیکل یک عنصر کلیدی در باتری‌های خودروهای برقی بوده و الون ماسک مدیرعامل تسلا نیز برای تولید بیشتر از معدنچیان دعوت کرده‌ است.

به گفته وی، در سال جاری قراردادی با تسلا برای تامین کبالت از کنگو امضا شده است. این در حالیست که گلنکور در سال 2019 به میزان 121هزار تن نیکل تولید کرد و از طریق تجارت و بازاریابی 181هزار تن از این محصول را توانسته به فروش برساند. شرکت گلنکور مالک معادن نیکل در استرالیا ، کانادا و کالدونیای جدید و یک پالایشگاه نیکل در نروژ است.

این معدنچی در حال حاضر از معدن نیکل کبالت Murrin Murrin در استرالیا، فلز کبالت خودروساز آلمانی BMW را تامین می کند.

گلاسنبرگ همچنین گفت: گلنکور در حال کاهش معادن زغال سنگ خود است و به دنبال جایگزینی برای این معادن نیست. در واقع این اقدام گلنکور به عنوان بخشی از تلاش این شرکت معدنی بزرگ در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بوده است.

گلاسنبرگ در ادامه افزود: تشعشعات غیر مستقیم و تولید گازهای گلخانه ای در معادن زغالسنگ حرارتی که از آن برای تولید برق استفاده می‌شود مهم بوده و موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است که شرکت گلنکور  متعهد شده است تا سال ۲۰۳۵، نسبت به کاهش ۳۰ درصدی میزان تولید گازهای گلخانه‌ای خود اقداماتی را انجام دهد.

به گزارش ایراسین، نیکل به عنوان یکی از مواد معدنی مهم در صنعت خودرو سازی جهان و تولید ماشین‌های هیبریدی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع یکی از دلایل اصلی افزایش تولید ماشین‌های برقی در جهان، کم کردن میزان آلودگی های زیست محیطی و همچنین جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای بوده است.

در حال حاضر قوانین سختگیرانه ای برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای برای شرکت های مختلف صنعتی و معدنی وضع شده و آنها را مجبور ساخته در راستای بهبود آب و هوای کروه زمین، به سمت تولید محصولات پاک قدم بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =