حجازی

رئیس اسبق انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به افزایش قیمت انواع قطعات یدکی موتورسیکلت و خودرو در ایران اعلام کرد: وجود قطعات دست دوم خارجی در بازار نگران کننده شده و خبر از تجارتی معنادار در این بخش می‌دهد.

ابوالفضل حجازی در گفتگو با ایراسین ضمن تایید ورود قطعات دست دوم وسایل نقلیه مختلف از کشورهای همسایه به ایران گفت: با توجه به روند افزایش قیمت بسیاری از قطعات یدکی برای خودروهای سواری، موتورسیکلت و همچنین ماشین‌های حمل و نقل عمومی اخیرا شاهد ورود قطعات دست دوم یا همان استوک به بازار هستیم.

حجازی در ادامه افزود: البته در گذشته این روند وجود داشته اما تنها در شهرستان‌های مرزی تجربه شده و حجم آن بسیار اندک بود اما امروز با وضعیت فعلی، حضور و خرید و فروش این اقلام در بازار لوازم یدکی پایتخت و البته اوراق فروشی‌ها کاملا محسوس است.

به گفته رئیس اسبق انجمن تولید کنندگان موتورسیکلت بسیاری از قطعات مشترک میان وسایل نقلیه‌ای که در ایران تردد می‌کنند با وسایل نقلیه درحال تردد خارج از مرزها بخصوص کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان باعث شده تا این قطعات با شیوه‌های مختلف به بازار کشورمان راه پیدا کند که این روند می‌تواند علاوه بر زیان اقتصادی به سلامت جامعه نیز صدمه وارد کند.

به گفته وی تفاوت قیمت بالای میان این قطعات با قطعات نوع عاملی بوده تا مالکان وسایل نقلیه بعضا به دلیل قیمت بالای قطعات نو و البته کیفیت نا مناسب برخی از آنها تمایل داشته باشند از این نوع لوازم یدکی استفاده کنند.

این عضو انجمن تولید کنندگان موتورسیکلت معتقد است کاهش تولید در بخش قطعات یدکی و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در دو سال اخیر به این موضوع دامن زده و فرصتی ایجاد کرده تا گروهی از شرایط سوء استفاده کنند و بازار گرمی برای خود دست و پا کنند.

حجازی معتقد است کاهش نظارت‌ها و همچنین ورود عرضه این لوازم به فضای مجازی باعث شده تا کنترل شرایط سخت و تقریبا غیرممکن باشد درحالی که این اقلام با سلامتی جامعه سروکار دارند و مسئولان باید با جدیت در این زمینه اقدام‌های اساسی انجام دهند.

وی به خریداران لوازم یدکی دست دوم خارجی هم توصیه کرد از تهیه این اقلام جدا خودداری کنند به این دلیل که بسیاری از آنها بدون کارشناسی وارد شده و احتمالا عمر مفید آنها پایان یافته و قطعا نمی‌توانند کارایی لازم برای وسیله نقلیه را داشته باشند و می‌تواند خطرآفرین باشد.

رئیس اسبق انجمن تولید کنندگان موتورسیکلت همچنین تصریح کرد: واردات قطعات یدکی دست دوم به کشور ممنوع است بنابراین افرادی که اقدام به واردات می‌کنند بدون هرگونه نظارت و رعایت اصولی این کار را انجام می‌دهند، به همین دلیل تاکید داریم مالکان وسایل نقلیه به سلامتی خود و خانواده و البته سایر هموطنان اهمیت داده و از این قطعات خریداری نکنند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =