قبادیان

برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در پنجمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال اظهار کرد: ما در ایران به مدیریت به عنوان عنصر اساسی کمتر اهمیت داده ایم.

به گزارش ایراسین، برات قبادیان گفت: در حال حاضر ۲نوع مدیر داریم. به این شکل که یک دسته از مدیران تولیدگرا هستند و به فکر دادن‌ آمار تولید امروز. نوع دیگر مدیر تحول‌گرا و توسعه گراست که در ایران به این نوع از مدیر کمتر توجه شده و در انقلاب صنعتی داشتن مدیرانی با این ویژگی بسیار مهم است.

به گفته قبادیان، در انقلاب صنعتی چهارم اتفاقاتی می افتد که ما خود را برای آن آماده نکرده ایم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در ادامه افزود: در عصر جدید شاهد ظهور فناوری‌ها و توسعه فناوری در صنایع هستیم که روزانه در حال بروز رسانی هستند و در مباحث خلاقیت و نوآوری در جهان تغییر می‌کنند.

قبادیان گفت: خیلی از مشاغل که امروز هستند در آینده از بین خواهند رفت و مشاغل جدید جایگزین شده اند.

به گفته وی، تحولاتی که مجمع جهانی در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به آن پرداخته این است که ۶۵درصد کودکان مقطع ابتدایی زمانی که به سن اشتغال می‌رسند، دیگر این شغل‌های امروزی برای آنها وجود ندارد.

وی افزود: انقلاب صنعتی چهارم برای کشورهایی که در خوابند از جنگ مخربتر خواهد بود. در واقع نابودی اقتصادها باعث از بین رفتن بسیاری از حکومتها خواهد شد.

قبادیان گفت: در ۱۰سال آینده از هر ۳ شغل یک شغل به حوزه نرم افزارها رباتیک تحلیلگری داده، رایانش ابری و تجهیزات هوشمند مرتبط خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا سال ۲۰۲۲ حدود ۵۴درصد کارمندان به آموزشهای جدید برای شغلهای جدید نیاز دارند.

به گفته قبادیان، یکی از مهارت های فناوانه مورد نیاز برای مدیران هوش هیجانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =