پازوکی

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه به سرمایه گذاری خوبی که در سال های گذشته در صنعت فولاد کشور صورت گرفته است و همچنین به دلیل پایین بودن قیمت انرژی و نیروی کار متخصص ارزان قیمت در کشور، قطعاً صنعت فولاد یکی از بخش های مهم تاثیرگذار در آینده اقتصاد کشور خواهد بود.

مهدی پازوکی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ایراسین در مورد صنعت فولاد کشور گفت: با توجه به سرمایه گذاری خوبی که در سال های گذشته در صنعت فولاد کشور صورت گرفته است و با توجه به دو برتری و مزیتی که در اقتصاد کشور ما وجود دارد یعنی پایین بودن قیمت انرژی و نیروی کار متخصص و ارزان قیمت، قطعاً صنعت فولاد یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار در آینده اقتصاد کشور خواهد بود.

این اقتصاد دان دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه گفت: صنعت فولاد مانند هر صنعت دیگری از کلان اقتصاد کشور تاثیر پذیر است و اگر اقتصاد ایران به سمت تعامل برود و ما با تعامل سازنده با جهان بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم و شاخص های اقتصادی مثبت شود یعنی تورم کاهنده شود؛ صنعت فولاد هم می تواند به عنوان یکی از صنایع مهم و پیشتاز کشور، نقش مهم و کلیدی تری داشته باشد.

این استاد اقتصاد افزود: چشم انداز صنعت فولاد کشور نباید فقط به دنبال تامین نیازهای داخلی کشور باشد و باید به صادرات و ابتدا بدست آوردن بازارهای منطقه ای و کشورهای همسایه فکر کند و با توجه به مزیت اقتصادی که به آن اشاره کردم، در آینده بازارهای جهانی را هم بدست بیاورد.

شایان ذکر است ایران در عرصه صادرات فولاد، در حال حاضر رتبه دهم دنیا را دارد و صادرات فولاد کشور در سال ۹۸ به ۱۲ میلیون تن رسیده است. همچنین جمهوری اسلامی ایران در مجموع با ۱۵ کشور دارای مرزهای خاکی و آبی است و به عبارت دیگر این کشورها همسایه ما به شمار روند. هفت کشور پاکستان، افغانستان، ترکیه، عراق، ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان با جمهوری اسلامی ایران مرز خاکی دارند.

همچنین کویت، قطر، امارات متحده عربی، بحرین، عمان، عربستان، روسیه و قزاقستان هشت کشوری هستند که از طریق خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر با کشورمان همسایه به شمار می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =