وزارت صمت

پیرو دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تشدید اقدامات بازرسی، نظارت و کنترل قیمت ها در بازار، جلسه ای با حضور رئیس سازمان حمایت و رئیس اتاق اصناف ایران تشکیل و بر ضرورت همکاری های مشترک برای نظارت بر قیمت ها در سطح عرضه تاکید شد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی وزارت صمت، این جلسه با محوریت بررسی چالش ها، فرصتها و تهدیدهای مربوط به نظارت، کنترل، و مدیریت بازار و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻣﻮاﻧﻊ و ﻣﺸﻜﻼت مربوطه برگزار شد.

همچنین در این جلسه موضوعات مرتبط به سازماندهی و برنامه ریزی دقیق جهت استفاده از ظرفیت و توانمندی های بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه ها به منظور مقابله با تخلفات صنفی به خصوص احتکار و گرانفروشی در بازار مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های موجود در حوزه نظارت بر بازار است که در این جلسه مقرر شد؛ از توان و پتانسیل نیروهای بسیجی و سایر نیروهای مردمی پس از آموزش های تخصصی، به عنوان بازرس جهت نظارت و بازرسی از بازار بهره گرفته شود.

همچنین مقرر شد، به منظور تشدید نظارت ها و رفع نواقص موجود در اسرع وقت، جلسه ای با رئیس سازمان بسیج کشور برگزار شود.

در این جلسه اتاق اصناف ایران مکلف شد، برای کمک به آرامش بازار و برنامه های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت جدی و دقیق بر اصناف را در دستور کار خود قرار دهد و با همکاری اتحادیه های تحت پوشش اهتمام جدی بر تشدید نظارت ها، بازرسی و مدیریت بازار داشته و بازار را به سمت شرایط مورد انتظار هدایت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =