صنعت و معدن

در مجموع از سال 1398 تاکنون یک هزار و ۱۰۴ فقره تسهیلات به ارزش ۶۳ هزار و 939 میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات تبصره 18 پرداخت شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی وزارت صمت، تاکنون در مجموع ۲۰۱ هزار و 299 میلیارد ریال تفاهم نامه در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ منعقد شد که ۱۱۰ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال آن در قالب سرمایه ثابت و 90 هزار و 646 میلیارد ریال آن در قالب سرمایه در گردش بوده است.

همچنین منابع ایجاد شده در سال ۹۷ و ۹۸ در حوزه تبصره ۱۸ در مجموع ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است که ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن از منابع داخلی بانک‌ها و ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از محل سپرده گذاری صندوق توسعه ملی بوده است.

گفتنی است در سال ۹۹ تاکنون ۲۳ هزار و ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات به 368 متقاضی تسهیلات تبصره 18 پرداخت شده است و این مبلغ در سال گذشته ۴۰ هزار و 912 میلیارد ریال برای 736 متقاضی بوده است.

در مجموع در این دو سال یک هزار و ۱۰۴ فقره تسهیلات به ارزش ۶۳ هزار و 939 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

تسهیلات پرداختی شامل ۲۰ درصد به صورت سرمایه در ثابت و ۸۰ درصد به صورت سرمایه در گردش بوده است و مانده منابع ایجاد شده نیز ۴۶ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال است.

در این حوزه بانک صنعت و معدن ۹۱ درصد پرداختی ها از منابع ایجاد شده با میزان ۳۶ هزار و 475 میلیارد ریال را برعهده داشت.

همچنین استان های برتر در پرداخت تسهیلات به ترتیب اصفهان با ۶ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال، تهران با ۵۲۵۲ میلیارد ریال و البرز با ۴ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است استان های برتر در زمینه جذب منابع ایلام، اردبیل و قم بوده است و میزان جذب منابع استان ایلام 179 درصد، استان اردبیل ۱۲۶ درصد و قم ۱۲۳ درصد بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =