حسین اطمینان

مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره توسعه این شرکت گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو زنجیره فولاد را از معدن تا شمش تکمیل کرده و تعریفی برای طرح‌های توسعه ای خود دارد.

حسین اطمینان در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: در بحث زیرساختی،اکتشافات و کارخانجات چادرملو برنامه های توسعه ای تعریف شده و دیدگاه بر توسعه است. درواقع  چشم انداز 10ساله ای برای چادرملو طراحی و افق روشنی از معدن تا فولادسازی ترسیم شده است که با توجه به استراتژی بلندمدت و سند آن که تا چند وقت دیگر اطلاع رسانی می شود، چادرملو فصل جدیدی را در تولید و صادرات و  ... پیش رو خواهد داشت.

وی درخصوص عملکرد شرکت چادرملو در سال گذشته نیز اظهار کرد: شرکت چادرملو از دینامیک و پویایی خاصی برخوردار است و در سال گذشته توانسته نسبت به شرایط بازار و تولید واکنش خوب و به موقعی داشته باشد.

اطمینان ادامه داد: در سال گذشته در بحث تولید و فروش کلیه اهداف و برنامه‌های چادرملو به صورت 100درصدی محقق شده است. در 6 ماهه نخست امسال نیز شرکت چادرملو 2 محور را در بحث بازرگانی به صورت بنچ مارک هدف‌گذاری کرده که شامل تامین مواد اولیه صنایع داخلی کشور و صادرات است. به این ترتیب که در بحث تامین، تمام برنامه‌ریزی شرکت برای تامین نیاز داخلی بوده و تاکنون بیش از 44میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی از بومی سازی قطعات در چادرملو داشته ایم.

مدیر بازرگانی چادرملو ادامه داد: در بسیاری از بخش‌ها خرید خارجی را متوقفف کردیم و نسبت به سال قبل رشد قابل ملاحظه ای داشتیم؛ این موضوع در واقع جزو اهداف شرکت بوده است. در زمینه صادرات نیز آنچه که برای امسال برنامه ریزی شده بود تاکنون محقق شده و بیش از 70درصد نسبت به سال قبل رشد صادراتی داشتیم. زیرا مکانیزیم مهندسی فروش شرکت به گونه‌ای روی برند سازی، صادرات و به طور مشخص پیدا کردن بازار هدف بوده است و هم اکنون بازار جنوب شرق آسیا و آ س آن به طور مشخص در اختیار ماست.

 اطمینان درخصوص صادرات محصولات چادرملو نیز گفت: شرکت چادرملو خود را موظف و مکلف دانسته است که در ابتدا نیاز داخلی کشور ار تامین کند و آمارها در فروش محصولات چه درحلقه های ابتدایی زنجیره و چه در انتهای آن به طور کامل گویای این موضوع است. برای مثال کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی چادرملو به صورت 100درصدی در داخل و به فولادسازان و با توجه به قیمتهای مصوب به فروش می رسد و ما هیچ حقی را برای صادرات این مواد اولیه برای خود متصور نیستیم و آن را خام فروشی دانسته و هیچ وقت این کار را انجام نمی دهیم.

وی ادامه داد: در زمینه صادرات شمش فولادی نیز باید اشاره کنم که چادرملو خود را موظف دانسته که نیاز شرکتهای پایین دستی فولاد همچون نوردکاران، تولیدکنندگان میلگرد و... را زنجیره پایین دستی تامین کرده و بعد از آن، مازاد نیاز داخل را تحت برند تخصصی خود در بازارهای هدف یعنی جنوب شرقی آسیا و آس آن به فروش برساند.

مدیر بازرگانی چادرملو با بیان این مطلب در ادامه افزود: در زمینه توسعه صادرات و بازارهای هدف شرکت نیز طرح‌های توسعه ای توسط مدیریت ارشد تبیین و ترسیم شده که دستیابی به آن با تولیدات خاص اتفاق می افتد.

اطمینان درخصوص چگونگی بازگشت ارز حاصل از صادرات این شرکت معدنی و صنعتی نیز گفت: در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز باید اشاره شود  طبق بخشنامه بانک مرکزی که باید 70درصد ارز صادرات به کشور بازگردد و تنها 30درصد از آن می تواند صرف واردات مواد اولیه یا ذخیره سازی در بانکها شود؛ اکنون طبق آمارهای موجود شرکت چادرملو در زمینه بازگشت ارز به بازار داخلی بسیار موفق بوده و خوشبختانه یکی از شرکتهای پیشگام در این زمینه است و هیچ بدهکاری ارزی به بانک مرکزی ندارد و یکی از صادرکنندگان موفق در این حوزه به شمار می آید که تعهدات اررزی خود را به طور کامل انجام داده است.

مدیر بازرگانی چادرملو درباره عملکرد شرکت در 6ماهه دوم امسال گفت: خوشبختانه چادرملو در یکی از طلایی ترین دوران حیات تولیدی خود به سر می برد؛ زیرا صادرات چادرملو با توجه به بازار هدف و برند تخصصی که برای خود دارد، با وجود تحریم‌های بین المللی به هیچ وجه مشکل خاصی نداسته و به راحتی می تواند صادرات خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: می توان این نوید را به سهامداران کچاد داد که صادرات شرکت با قدرت انجام خواهد شد و هم اکنون نقدینگی بسیار خوبی به واسطه ارز آوری و ذخیره های ارزی خود دارد و از همه مهمتر چشم انداز توسعه و طرحهایی است که برای این شرکت توسط مدیریت ترسیم شده و امید می رود با این سند توسعه ای که ارائه شده و قطعا آن را رسانه ای خواهیم کرد، فصل جدیدی از توسعه و تولید در چادرملو اتفاق بیافتد.

به گفته مدیر بازرگانی چادرملو، در تمام زنجیره از معدن تا صنایع پایین دستی برنامه توسعه ای تعریف شده که بخشی از آن از محل آورده سهامدران و سود انباشته و بخش عمده آن نیز از شبکه بانکی و تسهیلات ریالی و ارزی تامین می‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =