رییس اتحادیه طلاوجواهر تهران

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش بینی برای قیمت طلا و سکه بسیار سخت است و اگر کسی بنای پیش بینی دارد خیلی منطقی نیست، زیرا قیمت طلا به چند عامل بستگی دارد که اگر برای آنها برنامه ریزی و مدیریت انجام شود، در نتیجه قیمت طلا و سکه نیز در مسیر کاهشی و آرامش قرار می گیرند.

ابراهیم محمد ولی در گفت و گو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: یکی از عوامل اثرگذار بر قیمت طلا در بازار ایران ، انس جهانی است که اگر نوسان پیدا کند و افزایشی باشد مستقیما روی قیمت طلا و سکه در کل دنیا اثرگذار است. عامل بعدی در ایران قیمت ارز است، به این شکل که اگر بازار ارز به سمت و سوی کاهشی برود و ثبات پیدا کند به طور طبیعی می‌تواند قیمت سکه و طلا را کاهش دهد.

وی افزود: اما اگر این نوسانات مثل چند روز گذشته باشد، خیلی نمی‌توان انتظاری برای بهبود وضعیت بازار طلا و سکه داشت.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تقاضاهای غیرمعقول در بازار طلای کشور همچون خرید طلاهای خام و آب شده و سکه نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلاست همچنین برخی از اتاق‌های مجازی نیز که بر قیمت طلا اثرگذار بودند اما امروز خوشبختانه از سوی مسئولان مورد رصد قرار گرفته اند، از دیگر عوامل اثرگذار بر بازار طلا هستند.

به گفته وی، اگر 3 عامل یادشده مدیریت شوند و همچنین بحث اتاق‌های مجازی به وجود آمده برای طلا نیز از سوی مسئولان ساماندهی گردند، طلا هم می‌تواند راه خود را پیدا کند و به ثبات و آرامش برسد و در نهایت رونق به بازار طلا نیز بازگردانده می شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: قیمت انس جهانی 1894دلار و 10 سنت، یک مثقال طلای خام آب شده 17 عیار نیز 5میلیون و 702هزارتومان، یک گرم طلای 18عیار یک میلیون و 316هزارتومان، سکه طرح جدید 14میلیون تومن، سکه طرح قدیم 13میلیون و 400هزارتومان،  نیم سکه 7میلیون و 800 هزار تومان و ربع سکه 5میلیون تمان و سکه گرمی نیز 2میلیون و 500هزارتومان است.

به گزارش ایراسین، تغییرات قیمت ارز در مدت اخیر اثرات بسیاری بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ایران داشته و بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت انس جهانی طلا باشد از نرخ دلار در کشور پیروی می‌کند و منجر به رکود در بازار مصنوعات طلا و جواهر در کشور شده و تنها طلای بدون اجرت و آبشده از بازار خوبی در این روزها برخوردار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =