گسترش مراکز آموزش نیروی ماهر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای مطابق با رشد و استقرار صنایع در منطقه ویژه لامرد و براساس نیازهای آموزشی، مراکز آموزش و تربیت نیروی ماهر را در این کانون صنعتی گسترش می دهد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، علی اوسط هاشمی در جریان افتتاح نخستین مرکز آموزش جوار صنعت در سایت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: استقرار صنعت مادر آلومینیوم و تکمیل خوشه های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد زمینه توسعه یافتگی بیش از پیش استان فارس بلکه جنوب کشور را فراهم می‌کند.

وی با ابراز خرسندی از توسعه چشمگیر منطقه ویژه اقتصادی لامرد طی سالهای اخیر اظهار کرد: مجموعه مزیت‌ها و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد، فرصت ارزشمندی برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی است که در بخش های پایین دست آلومینیوم و دیگر صنایع این منطقه سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای مطابق با رشد و استقرار صنایع در منطقه ویژه لامرد و براساس نیازهای آموزشی، مراکز آموزش و تربیت نیروی ماهر را در این کانون صنعتی گسترش می‌دهد که این فقط به بخش دولتی اختصاص ندارد و بخش خصوصی و کارخانجات این منطقه نیز می توانند مجوز مرکز تربیت نیروی ماهر دریافت کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد هزاران فرصت شغلی در افق آتی منطقه ویژه لامرد، گفت: باتوجه به شتاب صنعتی شهرستان لامرد، فرصت مناسبی است که متولیان،  سند راهبری مهارت را پیگیری و برنامه هر شهروند با کسب یک مهارت را اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش مهارت دانش آموختگان دانشگاهی در اولویت سازمان فنی و حرفه ای است، بیان کرد: سازمان فنی و حرفه ای برپایه تقاضامحوری، نیازسنجی‌های آموزشی و اسناد بالادستی و آمایش سرزمین استان فارس، سیاست و برنامه های مهارت آموزی را پیگیری می‌کند.

افتتاح نخستین مرکز آموزش جوار صنعت در منطقه ویژه اقتصادی لامرد
ظهر امروز نخستین مرکز آموزش جوار صنعت در سایت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به بهره برداری رسید.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جریان این افتتاح، افزایش مهارت های تکنسین ها، کارگران و کارکنان، همسو سازی دانش فنی و تئوریک با مهارت های کارگاهی، تامین نیروی کار ماهر و تخصصی با ارائه آموزش های مهارتی، آموزش مستمر شاغلان با هدف افزایش بهره وری و... را از اهداف افتتاح مراکز جوار صنعت و توسعه مهارت آموزی در صنایع برشمرد.

کمک 300 میلیون تومانی سازمان ایمیدرو برای آموزش جوانان
در جریان این بازدید احمد علی پور عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه تفاهم‌نامه‌ای آموزشی بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، منطقه ویژه اقتصادی لامرد و استانداری فارس گفت: باتوجه به احداث صنایع پایین دست آلومینیوم و دیگر واحدهای صنعتی درحال استقرار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز آموزش نیروی انسانی و افزایش مهارت و دانش نیروی کار شاغل در این کانون صنعتی امری ضروری بود که در همین راستا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای آموزش جوانان جویای کار این منطقه، 300 میلیون تومان به سازمان فنی و حرفه ای کمک کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =