جوانبخت

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان درخصوص تقدیر بانک مرکزی از این شرکت فولادساز به جهت بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور گفت: شرکت فولادمبارکه اصفهان تعهدات ارزی خود بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی تا پایان موعد مقرر یعنی 30 اردیبهشت 99 به صورت 100درصدی انجام داده است.

طهمورث جوانبخت در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: آیین تقدیر از صادرکنندگانی که ارز صادراتی خود را به کشور بازگرداندند شب گذشته با حضور 50 صادرکننده نمونه کشور برگزار شد و از شرکت‌های فعال در زنجیره فولاد همچون فولادمبارکه، فولاد هرمزگان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب کیش و... که در جهت حفظ تولید، اشتغال و استمرار صادرات غیرنفتی گام برداشته اند و در کنار آن تعهدات ارزی خود را به جا آورده اند، تقدیر به عمل آمد.

وی در ادامه افزود: فولادمبارکه اصفهان 100درصد تعهدات ارزی خود را انجام داده است. به این ترتیب که ارز صادراتی خود را یا در سامانه نیما آورده و یا اینکه صرف تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه کرده است.

به گفته معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه اصفهان، در شرایط فعلی که ایران و به ویژه شرکت فولاد مبارکه اصفهان تحت تحریم‌های شدید بین المللی قرار گرفته، در وهله اول صادرات بسیار سخت و مشکل است و بعد از آن نیز به طور قطع برای برگرداندن ارز و خرید کالاهای اساسی در این شرایط سختی های بسیاری وجود دارد. درواقع برای بر بازگرداندن ارز حاصل از آن به کشور راه پرپیچ و خمی باید طی شود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان در پایان تاکید کرد: یکی از مسائل مهم برای فولادمبارکه اصفهان این است که ما بتوانیم برابر با ارز بدست آمده کالای اساسی و استراتژیک مورد نیاز فولاد مبارکه اصفهان را تامین کنیم تا خطوط تولید بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. برای مثال تهیه موادی مانند فرومنگنز، الکترود گرافیتی و قطعات یدکی مورد نیاز برای فولادسازی در شرایط سخت تحریمی از جمله مواردی است که باید به آن اشاره کرد و گفت با وجود مشکلات بسیار این اقدام مهم انجام و اجرایی شده و تا به امروز توانسته ایم در خط مقدم جنگ اقتصادی ایران در برابر تحریمها ایستادگی کرده و پیروز میدان باشیم.  

گفتنی است شب گذشته رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از صادرکنندگان نمونه کشور که تعهدات ارزی خود را در زمینه صادرات انجام داده بودند، تقدیر و تشکر کرد و از نقش معنادار این فعالان صنعتی و اقتصادی در جهت تولید و صادرات غیر نفتی، رشد و توسعه اقتصادی کشور، حفظ ارزش پول ملی و ثبات بازار ارز و بخش‌های واقعی و مالی اقتصاد کشور خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =