کامبیز مهدی زاده

مشاور عالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایمیدرو در زمینه نوآوری در بخش معدن گفت: مذاکرات در این حوزه منجر به امضای تفاهمنامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این سازمان توسعه ای شد که نتیجه آن راه اندازی و افتتاح اولین مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران "ایمینو" بود.

کامبیز مهدی زاده در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: هم اکنون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بنا بر رسالت خود مبتنی بر حمایت از ایده های نو و فناورانه، در کنار ایمیدرو قرار گرفته و از شرکت‌های استارت آپی و دانش بنیان حمایت می‌کند.

به گفته وی، یکی از برنامه هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه حرکت به سمت نوآوری و استفاده از روش‌های نوین و دانش بنیان دارد این است که تعداد شرکت‌ها و افرادی که در حوزه‌های جدید ورود کرده و فعالیت دارند را شناسایی و از آنها حمایت کند. برای مثال در افتتاحیه مرکز ایمینو که تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی حضور داشتند، مشاهده کردیم برخی از آنها به سمت استفاده از پهبادها در صنعت معدنکاری رفته اند یا به سمت جمع آوری اطلاعات گسترده از واحدهای معدن و صنایع معدنی پرداخته اند.

مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در واقع ما می‌توانیم در آینده از توزیع داده‌های مکانی و علم ژئوماتیک که علوم جدیدی هستند و منجر به توسعه فعالیت‌های معدنی در کشور می شوند استفاده کنیم. چرا که امروزه می بینیم بسیاری از کشورهای پیشرفته در دنیا در حوزه معدن به سمت استفاده از این علوم رفته اند. یکی دیگر از این علوم، ژئوفیزیک هوایی است که برای بدست آوردن اطلاعات از ذخایر معدنی استفاده میشود. علاوه براین در موضوع اکتشافات معدنی، نیاز است که صنعت معدن با استفاده از فناوری‌ها به سمت اکتشاف در عمق حرکت کند.

مهدی زاده گفت: معاونت علمی و فناوری فضای لازم برای کسب و کار و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و همچنین گروه‌های استارت آپی را فراهم کرده و از این موضوع استقبال می‌کند.

به گفته وی، فرقی که بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مابقی سازمانها وجود دارد این است که این معاونت مجری نیست بلکه به عنوان یک کاتالیزور و تسهیلگر عمل کرده و در زمینه فناوری و نوآوری در کنار سایر سازمان‌ها قرار می گیرد و کمک می‌کند تا پروژه ها سریعتر راه اندازی شده و به مرحله نهایی برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =