بهزاد رحیمی

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خوشبختانه زنجیره فولاد در ایران کامل است و نقش تاثیرگذار و انکارناپذیری در اقتصاد ایران دارد؛ منتها اگر فرآیندها تسهیل شود و ظرفیت های خالی صنعت به آن معرفی شود و موانع که در تولید پیش روی این صنعت وجود دارد برطرف شود، قطعا می تواند صادرات را متحول کند و باید سیاست هایی که باعث شده صادرات محصولات فولادی با کاهش روبرو شوند؛ بازنگری شود.

بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار ایراسین به مطالبات جدی کمیسون صنایع و معادن از وزارت صمت پرداخت و گفت: خوشبختانه در برنامه که توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون ارائه شد به همه ظرفیت ها وزارتخانه پرداخته شده بود، اما به طور خاص ساماندهی بازار و کنترل قیمت ها، ساماندهی وضعیت خودرو و توسعه صادرات به عنوان مطالبات جدی نمایندگان مجلس از این وزارت خانه در کمیسیون مطرح شد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عدم هماهنگی در بخش صادات اشاره کرد و افزود: در بخش صادات غیر نفتی، آقای رزم حسینی در دفاعی که از خود در مجلس داشتند؛ اشاره خوبی به تسهیل فرآیندها فرامرزی کردند. بخش عمده ای از مشکلات ما در این بخش عدم هماهنگی بین وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی است که باعث شده یک سرگردانی برای صادرکندگان پیش بیاید و هم باعث ایجاد مشکل برای وصول کالاها در گمرک شده است. لذا باید این فرآیندها با همت وزارت صمت تسهیل شود تا شاهد رشد صادارت غیرنفتی باشیم که قطعا می تواند در اقتصاد کشور که با تحریم های ظالمانه ای روبرو است، تاثیرگذار باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خاتمه به نقش تاثیرگذار صنایع فولاد در اقتصاد کشور پرداخت و گفت: فولادسازی در کشور جزء صنایع مادر محسوب می شود و خوشبختانه زنجیره آن در ایران هم کامل است و نقش تاثیرگذار و انکارناپذیری در اقتصاد ایران دارد؛ منتها اگر فرآیندها تسهیل شود و ظرفیت های خالی صنعت به آن معرفی شود و موانع که در تولید پیش روی این صنعت وجود دارد؛ برطرف شود، قطعا می تواند صادرات را متحول کند و باید سیاست هایی که باعث شده صادرات محصولات فولادی با کاهش روبرو شوند بازنگری شودزیرا تولید ما در این بخش بیش از نیاز داخلی کشور است و حتما باید صادرات در اولویت قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =