افتتاح فاز ۲ شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با حضور معاون اول رییس جمهور و سرپرست وزارت صمت

فاز دوم شرکت فولاد کاوه جنوب کیش وابسته به بنیاد مستضعفان با سرمایه‌گذاری ۳۱۱ میلیون یورو با حضور معاون اول رئیس جمهور، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس بنیاد مستضعفان افتتاح شد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی وزارت صمت، با بهره‌برداری از فاز دوم این مجموعه، ۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش در کشور و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه ‌شد و ظرفیت تولید در این شرکت به سالانه ۲.۴ میلیون تن شمش فولادی رسید.

با احتساب ظرفیت تولید در فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش، سهم تولید فولاد در این شرکت به حدود ۱۰ درصد تولید فولاد کشور ارتقاء ‌یافت که این میزان تولید باعث شد تا رتبه فولاد کاوه جنوب کیش در میان تولیدکنندگان فولاد کشور از جایگاه هفتم به رده چهارم ارتقاء یابد.

با احداث فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش در سال جهش تولید و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای نخستین بار در کشور یک خط تولید فولادی، به صورت کامل، به دست متخصصان ایرانی انجام شد و این موفقیت بزرگ در شرایطی به دست آمد که کشور و صنعت فولاد ایران، تحت سخت‌ترین تحریم‌های خارجی قرار داشت.

با بهره‌برداری از فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فعلی کارخانه به ۲ برابر افزایش یافت که تماماً از جوانان متخصص و نیروهای بومی استان هرمزگان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =