قاضی عسگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اولین ایده اجرایی طرح عرضه اولیه (IPO) صد شرکت کارآفرین در بازار سرمایه در کانون کارآفرینی مطرح شد و ما معتقدیم که با اجرای این طرح یک تحول اساسی اقتصادی در حوزه شرکت های کوچک و متوسط (SME ها ) ایجاد می شود.

دکتر سید حسن قاضی عسگر معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در حاشیه نشست خبری عرضه اولیه صد شرکت کارآفرین در بازار سرمایه به رسالت کانون کارآفرینی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: ما یک کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در استان داریم و وظیفه این کارگروه این است که در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری ایده بدهد. ذیل این کارگروه یک کانون کارآفرینی تشکیل شد که رسالت اصلی آن شناسایی و رتبه بندی کارآفرینان است و برای آن یک شیوه نامه طراحی شده است که این شیوه نامه «شناسایی و رتبه بندی کارآفرینان» برآیند افکار، عقاید و آراء دهها اندیشمند، فعال اقتصادی، مجربین حوزه های مختلف کسب و کار است که طی پنج سال و در صدها نشست و گفتگو به دست آمده است.

قاضی عسگر در ادامه به ایده شکل گیری عرضه اولیه صد شرکت کارآفرین در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: اولین ایده اجرایی طرح عرضه اولیه (IPO) صد شرکت کارآفرین در بازار سرمایه در کانون کارآفرینی مطرح شد و ما معتقدیم که با اجرای این طرح یک تحول اساسی اقتصادی در حوزه شرکت های کوچک و متوسط (SME  ها ) ایجاد می شود و امیدواریم تامین مالی این شرکت ها از طریق این طرح انجام شود و در حوزه کارآفرینی هم شاهد گسترش و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در ادامه به ارزش اسمی سهام قابل عرضه اولیه این شرکت ها پرداخت و گفت: پیش بینی اولیه ما این است که مجموع ارزش اسمی سهام قابل عرضه اولیه صد شرکت، بیست هزار میلیارد ریال و ارزش به قیمت عرضه اولیه صد هزار میلیارد ریال برآورد شده است. همچنین پنج شرکت بزرگ نیز در این طرح همراه هستند که حداقل به همین میزان ارزش عرضه اولیه خواهند داشت. لذا دعوت می کنیم از شرکت‌های نوآفرین و خلاق که اثبات کرده اند هنر خلق ایده های ناب و تبدیل آن را به ثروت دارند و موفق به ایجاد ارزش افزوده فوق العاده و وضعیت پایدار مدیریتی، حقوقی و مالی شده اند به این طرح بپیوندند.

قاضی عسگر در خاتمه به مزایای پیوستن شرکت ها به بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: رفتن این شرکت ها به فرا بورس باعث می شود تامین مالی پروژه های توسعه ای شرکت ها محقق شود که در نتیجه باعث ایجاد اشتغال، افزایش تولید و رشد اقتصادی و توسعه می شود و براساس پیش بینی های اولیه این طرح می تواند نرخ بیکاری در استان را تا 3 درصد کاهش دهد. از دیگر امتیازهای پیوستن شرکت ها به این طرح ارزش گذاری دارایی های فکری، تأمین مالی کلان، شفاف و در شأن، ماندگاری و شکوفایی گسترده توانایی های متراکم داخلی در عرصه اقتصاد، شراکت عام و رسمی با دامنه ای وسیع از ذینفعان، بهرمندی از حمایت‌های عام و خاص دولتی و حاکمیتی و افزایش ثروت و قدرت نقد شوندگی دارایی های طرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =