محمد گوهریان

رئیس کانون کارآفرینی استان اصفهان در حاشیه نشست خبری عرضه اولیه صد شرکت کارآفرین اصفهانی در بازار سرمایه گفت: ما می گوییم توان این 100شرکت SME و 5 شرکت مگا که از این 100 شرکت حمایت می کنند، حداقل 2 هزار میلیارد تومان است. یعنی 2 هزار میلیارد تومان برای شرکت های اصفهانی پول گرفته می شود که قطعا این عدد می تواند منشا اثر فراوانی در اقتصاد استان شود

رئیس کانون کارآفرینی استان اصفهان و ایده پرداز طرح «عرضه اولیه صد شرکت کارآفرین در بازار سرمایه» در گفتگو با خبرنگار ایراسین به شکل گیری این طرح پرداخت و گفت: ایده این طرح را کانون کارآفرینی استان 2 سال پیش مطرح کرد و سال گذشته در شورای اشتغال به عنوان یک کار بزرگ که می تواند کسب و کارهای اصفهانی را در سطح ملی مطرح کند، به تصویب رسید و یک کمیته کارآفرینی در استانداری تشکیل شد و آقای دکتر قاضی عسگر معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان این طرح را پیگیری کردند و آن را به یک کارگروه تبدیل کردند و اگر کرونا نبود تاکنون به اجرا رسیده بود و به علت کرونا 5 ماهی این طرح به تاخیر افتاد.

دکتر محمد گوهریان در ادامه به نقش کانون کارآفرینی درکمک به پیوستن این شرکت ها به این طرح پرداخت و گفت: ما یک بازاری داریم درفرا بورس ایران به نام  SME ها که به علل مختلف هنوز شرکت های زیادی به آن وارد نشده اند، علت آن هم این است که شرکت های واقعی کارآفرین آمادگی ورود به این بازار را نداشتند. ما داریم تلاش می کنیم که 100 شرکت را وارد این بازار کنیم. 100 شرکتی که می توانند همدیگر را حمایت کنند چون یکی از ویژگی های این طرح این است که شرکت ها سهام یکدیگر را می خرند. به عنوان مثال یک شرکت بزرگتر متعهد می شود هر شرکتی که وارد این طرح شد سهام مشخصی از آن را خریداری کنید و این حس وفاداری ایجاد کردن بین این شرکت ها است و با کمک ها و تسهیلات مختلف از سازمان های حکومتی ورود این 100 شرکت به بازار سرمایه را تسریع می کنیم.

گوهریان به زمان تکمیل شدن این طرح و پیوستن این 100 شرکت اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر 20 شرکت آماده داریم که وارد این طرح شده اند و به مرور بقیه شرکت ها هم وارد می شوند و این که این 100 شرکت کی تکمیل می شود به سرعت تغییرات اصلاحی آنها بستگی دارد و امسال ما نتایج آن را در اقتصاد ایران ببینیم.

رئیس کانون کارآفرینی استان اصفهان در خاتمه به نقش این طرح درشکوفایی اقتصاد اصفهان پرداخت و گفت: ما می گوییم توان این 100شرکت SME  و 5 شرکت مگا که از این 100 شرکت حمایت می کنند، حداقل 2 هزار میلیارد تومان است. یعنی 2 هزار میلیارد تومان برای شرکت های اصفهانی پول گرفته می شود آن هم شرکت های کارآفرین شفافی که پتانسیل بسیار بالایی در استان دارند و قطعا این عدد می تواند منشا اثر فراوانی در اقتصاد استان شوند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =