غریبپور

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: امسال در بخش معدن و صنایع معدنی هدفگذاری 500میلیون دلاری برای ساخت داخل و بومی سازی بوده گذاشته شده که اعم آن برای ماشین آلات، تجهیزات و دانش بومی است. زیرا ما به شدت نیارمند این هستیم که در حوزه مهم معدن و صنایع معدنی به دانش بومی اتکا داشته باشیم.

به گزارش ایراسین، خداداد غریب پور در حاشیه آیین رونمایی از شبیه‌ساز رانندگی دامپتراک در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث ایمنی معادن و توجه به این موضوع اظهار کرد: بیشتر از 58درصد حوادث در معادن روباز کشور مربوط به فعالیت‌های غیر ایمن است و بیش از 40درصد حوادث مربوط به حوادث ترافیکی است.

وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: شبیه سازی رانندگی دامپتراک که محصول مشترک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، ایمیدرو و بخش خصوصی در قالب یک کنسرسیوم 3جانبه شکل گرفته و به عنوان یک فناوری بومی سازی عرضه شده است. در واقع این کار در راستای بومی سازی در صنعت معدن و صنایع معدنی نیز اتفاق افتاده و مانند دیگر کارهایی است که در ایمیدرو در حوزه نرم افزاری در انجام داده است.

به گفته وی، این شبیه سازی منجر به کاهش حوادث در بخش معدن به ویژه در حوزه ترافیکی در تلفات جانی و همچنین خسارت و از بین رفتن دستگاه‌های سنگین می‌شود. البته در سال 98 و 99 بیش از 219 پروژه میان دانشگاه‌های کشور با ایمیدرو و شرکت‌های زیر مجموعه داشتیم که از این تعداد 5 پروژه را در حوزه ایمنی با دانشگاههای کشور نهایی می‌کنیم تا منجر به کاهش تلفات، حفظ محیط زیست، توسعه پایدار و چگونگی عملکرد در شرایط اضطرار شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نکته مهم این است که در ایمیدرو اصرار بر همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی وجود دارد و خوشبختانه تجربه موفقی در این زمینه حاصل و نتایج درخشان آن سبب شده تا این همکاری ها ادامه پیدا کند.

به گفته وی، صنایع معدنی در کنار هپکو قرار گرفتند تا تعمیرات اساسی ماشین آلات و نیاز خود را از طریق این شرکت تامین کنند.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: اتفاقی که در این سال‌ها افتاده این است که تحقیقات را نیاز محور کردیم و دانشگاهها بر اساس نیاز صنعتی کار تحقیقاتی انجام می دهند. در واقع هر دانشگاه که با صنایع بزرگ ما قرارداد می بندد یکی از نیازهای فناورانه آن را مرتفع می کند. از این رو با رشد همکاری ها و افتتاح ایمینو و در ادامه راه اندازی کافه معدن، این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد. در واقع می‌توان با کمک دانشگاهها و مراکز علمی، حوزه معدن و صنایع معدنی را فناور و نیازهای فناورانه را رفع کرد.

وی درباره شرکت‌های بازارگردان در بورس نیز گفت: این کار باید توسط سایر سهامداران بزرگ اتفاق بیافتد. زیرا بخش معدن و صنایع معدنی بین 20 تا 25درصد بازار سهام و بورس کشور  را تشکیل می‌دهند و پتروشیمی نیز به همین میزان و مابقی شرکتها و صنایع نیز در بازار سهام نقش دارند. در نتیجه باید سایر بخشها نیز با تشکیل صندوق بازارگردان در زیر مجموعه هلدینگها، سهام با ارزش خود را حفظ کنند تا از ریزش سهام در بورس جلوگیری و حقوق سهامداران خرد نیز محفوظ بماند. سازمان بورس نیز تشکیل صندوق بازارگردان را الزام کرده که ایمیدرو در این زمینه پیش قدم بوده است. در نهایت می توان گفت با اجرایی شدن این امر  توسط سایر شرکتهای فعال در بورس شاهد به ثبات رسیدن بازار سهام خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =