ابوالفضل کیانی بختیاری

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی معتقد است ضعف ساختاری برای انجام فعالیت‌های گسترده به صورت مجازی وجود دارد و در کنار آن نیز فرهنگ‌سازی لازم برای رویکرد فضای مجازی در کشور ایجاد نشده است.

ابوالفضل کیانی بختیاری در گفت‌وگو با ایراسین با بیان این مطلب در  ادامه افزود: نکته مهمی که در خصوص ادامه روند فعلی در کشور در جهت برگزاری مراسم‌های مختلف به صورت آنلاین و مجازی وجود دارد، این است که برای پذیرش و رویکرد فضای مجازی فرهنگ‌سازی در کشور انجام نشده است؛ برای مثال ما در کارهای جدی، علمی و حتی کسب وکار موثر در کشور نیز به سمت فرهنگ‌سازی برای مجازی ساختن آن نرفتیم.

وی در ادامه افزود: ما نیز در سازمان مدیریت صنعتی برای برگزاری همایش‌های خود مدت زمان زیادی را برای متقاعد ساختن دانشجویان و اساتید صرف کردیم که باید به سمت این سبک و مجازی شدن برویم و در نتیجه فرصت‌هایی را از دست دادیم. اما زمانی که این فرهنگ‌سازی صورت گرفت، افراد متخصص در فناوری در این راه به ما کمک و تسهیل‌گری کردند و این موضوع جا افتاد.

کیانی بختیاری ادامه داد: داشتن یک زیر ساخت مناسب برای مجازی سازی فعالیت‌ها بسیار مهم است. این درحالیست که پهنای باند اینترنتی کشور ضعیف است در نتیجه در اکثر همایشهایی که به صورت آنلاین نیز پخش می‌شود در یکی از بخش‌های صدا، تصویر و ... مشکل داریم. اکنون نیز با توجه به اینکه آموزش‌های مجازی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز مجازی شده فشار زیادی به شبکه وارد می‌کند. در نتیجه باید این پهنای باند ترمیم شود تا بتوانیم در آینده این روند را ادامه دهیم .

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی به بحث آموزش برای مجازی سازی اشاره کرد و گفت: بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها علیرغم اینکه باید به سمت آموزش و تدریس مجازی حرکت کنند بعضا با نرم افزارهای که بتوانند مباحث آموزشی خود را ارائه کنند، آشنایی ندارند. در نهایت می‌توان گفت با رفع موارد یادشده و تقویت پهنای باند اینترنتی کشور، می‌توان امیدوار بود که در دوران پساکرونا نیز این روند ادامه و تداوم یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =