ابوالفضل کیانی بختیاری

عضو هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی درباره ایفای نقش مدیریت منابع انسانی درخصوص کنترل شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور گفت: خوشبختانه از زمان آغاز شیوع کرونا در کشور، تمامی واحدهای منابع انسانی در سازمان‌ها و شرکت‌ها با این موضوع برخورد کارشناسانه داشتند.

ابوالفضل کیانی بختیاری در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: به این شکل که در ابتدا منابع و اطلاعات مختلف در این زمینه را جمع آوری و در پایگاه اطلاعاتی خود منتشر کردند. درواقع شرکت‌ها اطلاع‌رسانی به سرمایه‌ها و منابع انسانی خود را در دستور کار قرار دادند و یک هم‌افزایی بین تمامی دستگاه‌ها به وجود آمد. همچنین بخشنامه‌ به موقع سازمان‌های بالادستی از جمله سازمان برنامه و بودجه و معاونت مربوطه، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های اعلام شده برای دورکاری و ساماندهی مشاغل پرتمرکز نیز در اسفند 98 و اوایل فروردین 99 در دسترس همه قرار گرفت و ابلاغ شد. در نتیجه این موارد سبب شد تا میزان زیادی از متولیان منابع انسانی با یک دستورالعمل و راهنمای بسیار مناسب بتوانند شرایط را مدیریت کنند.

به گفته وی، البته در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نامه نگاری و درخواست شرکت‌های بزرگ برای گرفتن مواد ضدعفونی کننده، ماسک، دستگاه ضدعفونی کننده و... برای پرسنل و اولویت آن برای نیروهای خدماتی شروع شد و هنوز هم این روند ادامه دارد. در نتیجه این اقدامات خوشبختانه میزان شیوع کرونا و تلفات ناشی از آن در دستگاه‌های اجرایی کم شده است.

کیانی بختیاری ادامه داد: در حال حاضر نیز می‌بینیم همایش‌های مختلفی که هرساله در کشور با حضور تعداد زیادی از مدعوین برگزار می‌شد امسال با تعداد محدودی در حال برگزاری است و بسیاری از افراد علاقه مند برای استفاده از این همایش‌ها و کنفرانس‌ها از طریق آنلاین حضور پیدا می‌کنند. این موضوع یک فرهنگ‌سازی خوب در حال اتفاق افتادن است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با توجه به اشرافی که به واحدهای منابع انسانی مختلف داریم و با آنها در تماس هستیم، در بخش خصوصی و دولتی این نگاه پیشگیرانه و حفظ و صیانت از منابع انسانی به خوبی انجام شده و می‌توان گفت که شرکت‌ها در این زمینه موفق عمل کرده اند. زیرا در غیر این صورت دستگاه‌های اجرایی که تعداد پرسنل بسیاری در آن فعال هستند با میزان تلفات و آسیب‌های فراوانی روبرو می شدند که خوشبختانه این اتفاق نیفتاده است و با رعایت پروتکل‌ها و دستگاه‌های ضدعفونی و تب سنج و غربالگری به موقع مورد خاصی گزارش نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =