• ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
  • کد خبر: 7780
  • readingTime: ۲ دقیقه
سپاهان

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان شرایط بهتری نسبت به دیگر نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دارد.

به گزارش ایراسین، مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در شرایطی از سر گرفته خواهد شد که چهار نماینده ایران در این رقابت‌ها وضعیت متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و البته که تلاش خواهند کرد به مرحله حذفی صعود کنند ولی در این میان عملکرد این تیم‌ها در دو دیدار اول قابل قبول نبوده است.

در گروه D تیم فولاد مبارکه سپاهان شرایط بهتری نسبت به دیگر نمایندگان ایران دارد. در این گروه السد قطر و النصر عربستان با چهار امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند و زردپوشان ایران با سه امتیاز در رتبه سوم ایستاده‌اند. العین امارات نیز بدون امتیاز در قعر جدول ایستاده است.

سپاهان در ابتدا دو بازی با النصر برگزار خواهد کرد که در صورت کسب پیروزی در این دیدارها، کار صعودش بسیار هموار می‌شود چراکه بعد از آن به مصاف العین قعرنشین می‌رود و در آخرین بازی با السد دیدار خواهد کرد. اگر سپاهان نتواند حداقل چهار امتیاز از النصر بگیرد، به دردسر خواهد افتاد. شاگردان محرم نویدکیا نیز باید از چهار بازی بعدی خود حداقل ۹ امتیاز بگیرند تا بتواند امیدهای خود به صعود را افزایش دهند.

در گروه A استقلال با تیم‌های الاهلی عربستان، الوحده امارات و الشرطه عراق هم‌گروه شده است. در پایان هفته دوم الاهلی و الوحده با چهار امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و استقلال و الشرطه با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم ایستادند. به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا شانس در خانه استقلال را زد و الوحده از ادامه مسابقات انصراف داد. این موضوع شرایط را به سود آبی‌پوشان ایران کرده است چراکه آنها باید در عرض سه روز دو بازی با نماینده امارات برگزار می‌کردند اما در این مدت استراحت خواهند کرد و نظاره‌گر بازی‌های نمایندگان عربستان و عراق خواهند بود.

استقلال برای صعود به مرحله بعد باید منتظر نتایج تیم‌های الأهلی و الشرطه باشد و با توجه به امتیازاتی که رقبا در آن دو بازی کسب می‌کنند، برنامه‌اش برای صعود به مرحله بعد را مشخص کند. بدیهی است آبی‌پوشان باید در دو بازی که دارند به پیروزی دست پیدا کنند تا هفت امتیازی شده و صعود خود به مرحله بعد را قطعی کنند.

در گروه B شهر خودرو که هر دو بازی ابتدایی خود را واگذار کرد امید چندانی به صعود به مرحله بعد ندارد چرا که پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان با ۶ امتیاز در جای اول و دوم هستند و شباب الاهلی امارات همانند شهر خودرو بدون امتیاز است و در رتبه سوم قرار دارد. تنها راه صعود نماینده خراسانی فوتبال ایران، کسب پیروزی در مقابل رقبای خود است و بعید به نظر می‌رسد این تیم بتواند هر چهار بازی آینده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد.

در گروه C پرسپولیس نتوانست در دو بازی اول خود بازی‌های مناسبی انجام دهد و تنها یک امتیاز گرفت. در این گروه التعاون عربستان با ۶ امتیاز صدرنشین است و الدحیل با سه امتیاز در رده دوم قرار دارد. سرخ‌پوشان ایران و شارجه امارات با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند. شاگردان یحیی گل‌محمدی باید دو بازی با نماینده عربستان برگزار کنند و نیاز به کسب پیروزی در این دیدارها دارند تا بتوانند شرایط مناسبی در جدول پیدا کنند.

 با توجه به بازی‌هایی که شارجه انجام داده، پیروزی الدحیل در دو دیداری که با این تیم دارد بسیار محتمل است و این موضوع کار سرخ‌پوشان را سخت می‌کند. پرسپولیس بعد از دو بازی با التعاون باید با الدحیل و شارجه دیدارهای بعدی خود را برگزار کند. سرخ‌پوشان ایران برای صعود به مرحله بعد باید در چهار بازی بعدی خود حداقل ۱۰ امتیاز کسب کنند تا بتوانند راه صعودشان به مرحله بعدی را هموار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =