گاز گلخانه ای

شرکت BHP اعلام کرد: تا سال 2030 میزان انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از عملیات معدنکاری خود را حداقل تا 30 درصد کاهش می دهد.

به گزارش ایراسین، ماینینگ تکنولوژی در گزارشی در این زمینه نوشته است: شرکت بزرگ چند ملیتی BHP تایید کرده است انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) حاصل از فعالیت های خود را تا سال 2030 حداقل 30درصد کاهش می دهد. در واقع بی اچ پی بیلتون قصد دارد در سال‌های آتی نیز انتشار این گازها را به صفر برساند و به رشد تولید خود ادامه دهد.

همچنین این معدنکار بزرگ در گزارش تغییرات آب و هوایی خود در سال جدید میلادی 2020 گفته است تا 10سال آینده با اقدام جهت کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای باعث بهبود آب و هوا نیز خواهد شد. در واقع علاوه بر کاهش انتشارگازهای گلخانه ای، BHP قصد دارد با اطمینان از اقدامات خود برای کمک به "کربن زدایی" در زنجیره ارزش، تلاش های خود را در کم شدن آلودگی آب‌وهوا افزایش دهد.

مایک هنری مدیرعامل BHP گفت: "رویکرد ما در مورد تغییر شرایط آب و هوایی با تعدادی از اقدامات و الزامات اساسی تعریف شده است. زیرا باید اقدامات ما واقعی و ملموس برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای باشند.

به گفته وی، برای ایجاد ارزش طولانی مدت و بازده در طی نسل‌ها، ما باید تولید و بازدهی را در پرتفوی قوی که امروز داریم ادامه دهیم، اما در این میان نمونه کار خود را با گذشت زمان تغییر می‌دهیم تا منجر به کربن زدایی در جهان شویم. زیرا نمونه کارهای این شرکت برای پشتیبانی از انتقال کربن کمتر به محیط زیست مطابق با توافق نامه پاریس از موقعیت خوبی برخوردار است. در واقع اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوایی برای BHP منطقی و اقتصادی است و ما را قادر می سازد ارزش بیشتری ایجاد کنیم.

بر اساس این گزارش، در اوایل این ماه، BHP  طرح‌هایی را برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در معادن زغال‌سنگ کویینزلنداعلام کرد که بر اساس آن در سال ۲۰۲۵ میزان تولید این گازها به میزان ۵۰ درصد کاهش می یابد.

همچنین ماه گذشته ، BHP اعلام کرد قصد دارد تعدادی از دارایی های زغال سنگ خود را به دنبال فشار سرمایه گذار برای فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی با آلودگی بالا بفروشد. در همان ماه، این شرکت رویکرد خود را نسبت به اقدامات اقلیمی اصلاح کرد و نهادهای صنعتی مانند شورای مواد معدنی استرالیا، شورای تجارت استرالیا و انجمن تولید و اکتشاف نفت استرالیا را تشویق کرد تا از این الگو پیروی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =