• ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
  • کد خبر: 7743
  • readingTime: ۲ دقیقه
کاهش سهم نفت و افزایش سهم معدن در اقتصاد طی بهار 99

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ترانزیت و معدن دو اولویت مهم توسعه استان است به نحوی که شکوفایی ظرفیت معادن استان می تواند جایگزین مناسبی برای فروش نفت در شرایط فعلی کشور باشد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شستا، در نشست احمد علی موهبتی استاندار با میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و رضوانی فر مدیر عامل شستا پیش نویس سند توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 موهبتی در این نشست اظهار داشت: حضور با برنامه در جلسات شورای معاونین وزارتخانه‌ها از جمله سیاست‌هایی است که تاکنون اجرا شده و این امر منجر به فضاسازی در سطح ملی و اتخاذ تصمیمات مطلوب برای استان شده است.

 وی ضمن تقدیر از حضور مدیرعامل شستا در استان گفت: حضور شستا و هر سرمایه گذار دیگر در استان باید با نگاه تأمین سود اقتصادی باشد چراکه در غیر اینصورت محکوم به شکست می شود و این شکست مانع از سرمایه‌گذاری‌های دیگر در استان می‌شود.

 استاندار با بیان اینکه دولت موظف به تامین زیرساخت‌ها است، افزود: اجرای پروژه‌های راه‌آهن و گاز در جهت سرمایه گذاری و اقتصادی شدن پروژه ها کمک بزرگی است.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دو هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه معدن در استان اختصاص داده است انتظار است که شستا نیز در این مبحث وارد شده و با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سرمایه‌گذاری‌های حوزه معدن مشارکت نمایند.

 موهبتی ادامه داد: وجود منابع معدنی در مرز نیز می‌تواند زمینه مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا و شستا را در برای سرمایه‌گذاری در این مناطق فراهم کند.

 وی افزود:  اگر این مشارکت ها در حوزه معدن عملی شوند و بخش خصوصی نیز در بحث معادن کوچک مقیاس وارد شود در دهه فجر می توانیم فرآوری مس را به عنوان جایگزینی برای فروش نفت در شرایط تحریم اقتصادی کشور و تحریم فروش نفت داشته باشیم.

 معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: وضعیت استان سیستان و بلوچستان به گونه‌ایست که بخشی از استان هنوز با تأمین نیازهای اساسی مواجه است اما از سوی دیگر در کنار تامین نیازهای اساسی اولیه، ظرفیت‌های توسعه‌ای بسیار خوبی در استان وجود دارد که باید شکوفا شود.

 میرزایی ادامه داد: سطح و دامنه توجه به استان در سطح ملی برای کمک به استان بی‌سابقه است و این موضوع ساماندهی شده است و از پراکندگی به نظم خوبی رسیده‌ایم که موازی کاری و فعالیت‌های بی حاصل انجام نشود.

 وی گفت: توسعه و تقویت مراکز بهداشت و درمان بعد از تامین زیرساخت های آبرسانی حتماً در اولویت تامین نیازهای اساسی جنوب استان است.

 میرزایی افزود: صنایع دریایی و شیلات، صنایع معدن،ترانزیت،کشت محصولات گرمسیری و خرما از مهمترین ظرفیت های استان برای سرمایه‌گذاری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اگر در بحث تامین آب شرب بهداشتی نهضت نذر آب راه بیندازیم و با همت خیرین در نقاطی که هوتک و چاه آب وجود دارد با نصب دستگاه تصفیه آب، دسترسی به آب سالم با اعتبار بسیار کمی امکان پذیر می شود و اجرای آن بهتر از آبرسانی با تانکر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =