شاخص بورس

مدیر بخش کالایی کارگزاری مفید درباره ورود معادن به بورس گفت: هرکالا یا بخشی که وارد بورس شود 90درصد از شفافیت برخوردار خواهد شد. زیرا در تالار شیشه‌ای بورس شفافیت در هر زمینه ای وجود دارد و هر فروشنده و خریدار می‌تواند در این تالار به داد و ستد با یکدیگر بپردازند البته به شرط اینکه دولت مانعی برای عدم شفافیت نباشد. معدن نیز به طور حتم مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

علی اصغر بهرامی در گفت وگو با ایراسین در ادامه افزود: برخی اقدامات از سوی نهاد ناظر یا بالاسری که در بورس اتفاق می‌افتد، شفافیت را از بین می برد اما واقعیت امر این است هر زمان کالایی وارد بورس شود، بورس و متولیان امر از آن استقبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: این اتفاق می‌تواند به تصمیم سازها و تصمیم گیران کلان اقتصادی کمک کند تا شفافیت را به وجود آورده و در نهایت تقاضا و عرضه را مدیریت کنند و برنامه‌ریزی بلندمدت برای آن داشته باشند. اما در سوی دیگر ماجرا باید گفت که با ورود معادن به بورس زنجیره بخش معدن کامل خواهد شد یعنی از سنگ تا رنگ در بورس وجود دارد.

وی درباره اینکه معدن در بورس مورد استقبال قرار میگیرد یا خیر نیز اینگونه پاسخ داد: معدن به دلیل اینکه یک بخش خاص و تخصصی است ممکن است برخی بر این نظر باشند که در بورس از آن استقبال نخواهد شد در صورتی که اینگونه نیست و گواه آن حضور شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی همچون فولادی‌ها ، سنگ‌آهنی‌ها، مس، سرب و روی و... است که همه در بورس هستند و مشتریان خود را دارند؛ حال با ورود معادن نیز به بورس پایین دستی ها می توانند با شفافیت بیشتر در بورس داد و ستد کنند و همه با یک چشم در بورس دیده شوند.

به گفته وی با توجه به اینکه مواد معدنی و مورد استفاده کارخانه‌های صنایع معدنی در بورس عرضه می شوند اگر معادن نیز به بورس وارد شود کل زنجیره ارزش معدنی در  بورس وجود خواهد داشت و شفافیت در تمامی این بخشها ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =