مدیر عامل آب و فاضلاب اصفهان

احداث شبکۀ فاضلاب مبارکه در سال 62 آغاز شد و تا سال 92 با اعتبارات دولت 30 درصد آن پیش رفت. تا اینکه پس از قراردادی که شرکت آب و فاضلاب استان با فولاد مبارکه منعقد ساخت و این شرکت پای کار  آمد، سرعت اجرای شبکۀ فاضلاب 14 برابر شد و پروژه‌ای که در طی 30 سال 30 درصد پیشرفت داشت، امروز با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه، همکاری شرکت آب و فاضلاب و حمایت مسئولین منطقه به بیش از 95 درصد پیشرفت رسیده است.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مطلب فوق بخشی از سخنان مهندس هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، در جلسۀ بررسی مشکلات شهرستان مبارکه در حوزۀ آب و فاضلاب بود.

به گزارش خبرنگار فولاد، در این جلسه که با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونان و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، خانم دکتر صالحی نمایندۀ مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، اصغر هدایت فرماندار و جمعی از شهرداران و مسئولان این شهرستان و نمایندگان شرکت فولاد مبارکه در محل فرمانداری مبارکه برگزار شد، نمایندۀ مردم شهرستان مبارکه، فرماندار، شهرداران، بخشداران، رئیس محیط‌زیست و سایر مسئولین مربوطه مباحث و مشکلات شهرستان در حوزۀ آب و فاضلاب را مطرح کردند.

در ادامۀ این جلسه، مدیرعامل شرکت آب و  فاضلاب  استان راهکارهای حل موضوعات و مشکلات موجود  را مطرح و آن‌ها را با نظر مسئولین حاضر مصوب نمود.

امینی با تأکید بر اینکه از نظر ایجاد شبکۀ فاضلاب، شهرستان‌های لنجان و مبارکه نسبت به سایر شهرستان‌های استان و حتی کشور از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردارند، اظهار داشت: نباید فراموش کنیم 10 سال پیش در حوزۀ آب و فاضلاب و اقداماتی که در این خصوص در این شهرستان‌ها انجام شده بود در چه وضعیتی قرار داشتیم. بنده معتقدم هرکس، با هر تفکر و سلیقه‌ای، برای آبادانی این کشور خشتی روی خشت دیگر می‌گذارد، باید به او احترام گذاشت، چون آیندگان نیز این قضاوت را دربارۀ ما خواهند داشت.

ده سال پیش در کمیتۀ سلامت و امنیت قضایی استان بارها جلساتی برگزار و موضوع فاضلاب شهرهای مبارکه مطرح ‌شد. فاضلاب به‌طور مستقیم و غیرمستقیم   وارد    رودخانۀ زاینده‌رود می‌شد و مردم در دفع فاضلاب دچار مشکل بودند. برای تمامی شهرها ردیف بودجه اختصاص داده نمی‌شد. تا اینکه در اولین سالی که رودخانۀ زاینده‌رود بسته و صنعت استان دچار مشکل شد، این پیشنهاد مطرح شد که شرکت فولاد مبارکه برای ایجاد شبکۀ فاضلاب ورود کند تا با حل مشکلات شبکۀ فاضلاب شهرهای مبارکه و لنجان هم مشکلات زیست‌محیطی حل شود و هم صنعت بتواند از محل تصفیۀ پساب و بازچرخانی آن در سیستم، بخشی از کمبود آب خود را جبران کند. در عین حال با این کار،  بارِ  این پروژه از دوش دولت برداشته شد.

وی ادامه داد: ایجاد شبکۀ فاضلاب در شهر مبارکه از سال 62 آغاز شده بود و تا سال 92 با اعتبارات دولت 30 درصد پیشرفت داشت؛ تا اینکه با قراردادی که با فولاد مبارکه و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت منعقد شد، شرایطی فراهم شد تا میزان برداشت فولاد مبارکه از آب زاینده‌رود با جایگزینی پساب تصفیه‌شدۀ شهری و صنعتی کمتر  و فشارهایی هم که از دیگر استان‌ها به اصفهان وارد بود تعدیل گردد.

امینی ضمن ابراز خرسندی از اینکه اجرای این پروژه به عهدۀ فولاد مبارکه گذاشته شد، ادامه داد: چاه‌هایی که قبلا برای دفع فاضلاب به روش سنتی حفر می‌شد مشکلات بسیار زیادی داشت و جدا از جنبۀ سلامت و بهداشت، برای تمامی زیرساخت‌ها از جمله تأسیسات زیرزمینی و آسفالت معابر    و خانه‌های شهروندان مشکل‌ساز بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اجرای این کار را مصداق بارز کار جهادی دانست و گفت: این پروژه اتفاق بسیار بزرگی بود و تا امروز حدود 300 تا 400 میلیارد تومان در این شهرستان برای آن هزینه شده است. در واقع کاری که در شرایط اقتصادی امروز کشور برای دولت امکان‌پذیر نبود، ظرف 4 تا 5 سال به فرجام خوش رسید و این همان پیروزی در جبهۀ جنگ است.

وی از سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب در بسیاری از شهرهای استان از جمله شاهین‌شهر، دولت‌آباد و نجف‌آباد، بُرخوار، اصفهان، فولادشهر و بهارستان برای جمع‌آوری و بازیافت پساب خبر داد و گفت: این کار بسیار حائز اهمیت و ضروری است؛ چراکه آیندۀ رودخانۀ زاینده‌رود  و   وضعیت سفره‌های زیرزمینی مشخص نیست و باید به فکر استفادۀ بهینه از منابع آبی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =