• ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
  • کد خبر: 7572
  • readingTime: ۱ دقیقه
دیدار دوتیم فوتبال سپاهان-ذوب اهن اسفند98

عکس:مجتبی جهان بخش

فصل فوتبالی 98- 99 با برگزاری فینال جام حذفی بین دو تیم استقلال تهران و تراکتورتبریز به پایان می رسد.

به گزارش ایراسین، بخش پایانی فصل فوتبال ایران روز پنج‌شنبه 13 شهریورماه بین تیم‌های استقلال و تراکتور در تبریز برگزار می‌شود و در نهایت تیم برنده علاوه بر کسب قهرمانی جام حذفی، می‌تواند به طور مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود، هرچند هر دو تیم سهمیه پلی آف را کسب کرده‌اند.

با پایان یافتن پرونده جام حذفی، فصل طولانی فوتبال ایران در فصل 98-99 هم به پایان خواهد رسید و سازمان لیگ می‌تواند تاریخ شروع فصل آینده لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس را اعلام نماید. البته هنوز چهار تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو باید در قطر حاضر شوند و به ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بپردازند، اگرچه این چهار تیم قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا باید نقل و انتقالات خود را شروع کنند و به علت قرار داشتن در کوران مسابقات، نیازمند بدنسازی فشرده نیستند.

در چند روز اخیر برخی از مربیان از بلاتکلیفی موجود در تیم‌ها گلایه کردند که نمی‌دانند فصل جدید چند روز دیگر شروع می‌شود تا بر اساس تاریخ اعلام شده و مدت زمان موجود، تدارکات لازم برای شروع لیگ بیستم را انجام دهند. خیلی از تیم‌ها مربی ندارند و یا هنوز برای فصل آینده با مربیان فعلی خود رایزنی نکردند. این وضعیت درباره بازیکنان هم صادق است که طیف بزرگی از آن‌ها در فصل نقل و انتقالات راهی تیم‌های جدید خواهند شد و یا برای ماندن شرط و شروطی دارند.

مسابقات باشگاهی در انگلیس، اسپانیا، آلمان و ایتالیا تا چند روز دیگر شروع می شود. لالیگا اسپانیا، لیگ برتر انگلیس و لیگ هلند ۲۲ شهریور، بوندس لیگا آلمان ۲۸ شهریور، سری A ایتالیا ۲۹ شهریور و لیگ پرتغال ۳۰ شهریور آغاز خواهند شد، هرچند وضعیت تیم‌های اروپایی قابل قیاس با فوتبال ایران نیست.

برنامه‌ریزی‌ها و روند برگزاری رقابت‌ها حاکی از این است که فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران اواخر مهر آغاز می‌شود، تقریبا دو ماه بعد از اتمام لیگ نوزدهم و 30 روز بعد از اتمام لیگ قهرمانان آسیا، به جز چهار تیمی که به آسیا می‌روند و در شرایط مشابه با قهرمانان اروپایی قرار دارند، سایر تیم‌ها می‌توانند بین ۴۵ تا ۶۰ روز برای لیگ بیستم آماده شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =