ارزش سهام شرکت های معدن و صنایع معدنی به 1838 هزار میلیارد تومان رسید

مجمع عمومی عادی سالانۀ شرکت آتیه فولاد نقش‌جهان با حضور صاحبان سهام و یا نمایندگان قانونی آنان، بازرس قانونی و اعضای هیئت‌مدیرۀ شرکت روز دوشنبه سوم شهریورماه سال جاری در محل سالن اجتماعات شرکت حمل‌ونقل توکا برگزار شد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، در این مجمع که ریاست آن را عباس اکبری محمدی، رئیس هیئت‌مدیرۀ شرکت آتیه فولاد بر عهده داشت، پس از اعلام رسمیت جلسه، حسین کفعمی مدیرعامل شرکت، گزارش هیئت‌مدیره را به مجمع ارائه داد.

وی با تأکید بر اینکه بالغ بر 63 درصد از سهام شرکت آتیه فولاد نقش‌جهان به‌صورت مستقیم متعلق به کارکنان شاغل و بازنشستگان فولاد مبارکه است تصریح کرد: در حال حاضر 21 شرکت به‌عنوان شرکت‌های زیرمجموعۀ آتیه فولاد نقش‌جهان در زمینه تأمین مواد معدنی و بازرگانی، بازار سرمایه، تولید ورق گالوانیزه و گالوالوم (برای اولین بار در کشور)، تولید دولومیت، آهک کلسینه، آهک هیدراته، صادرات ورق‌های فولادی و ارائۀ خدمات در عرصۀ فولاد فعالیت می‌کنند.

کفعمی با اشاره به رشد 160 درصدی درآمد شرکت در سال مالی منتهی به 31/03/99 عنوان کرد: درآمد شرکت از مبلغ 605 میلیارد ریال در سال مالی منتهی به 31/03/98 به 1566 میلیارد ریال در سال مورد گزارش رسیده و همچنین سود خالص شرکت با رشد 175 درصدی به رقم 1604 میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گفتۀ کفعمی، رشد سودآوری در شرکت تاراز چهارمحال یکی از عوامل مؤثر در افزایش سودآوری شرکت آتیه فولاد نقش‌جهان بوده است.

در ادامۀ  این جلسه، حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت نیز با ارائۀ گزارش مقبول به صورت‌های مالی این شرکت، گزارش خود را درخصوص صورت‌های مالی شرکت آتیه فولاد نقش‌جهان در سال مالی منتهی به 31/03/99 قرائت کرد و در نهایت صورت‌های مالی و گزارش هیئت‌مدیره به تصویب سهام‌داران رسید.

پس از آن عباس اکبری محمدی با اشاره به عملکرد مالی شرکت در سال مذکور افزود: از آنجا که شرکت قصد افزایش سرمایه و انجام مقدمات ورود به بورس را دارد، تقسیم حداقل 10درصد سود خالص به سهام‌داران پیشنهاد شد تا از محل سود انباشته، فرایند افزایش سرمایه به‌راحتی انجام شود که مورد تصویب قرار گرفت.

بنابر این گزارش، پس از خاتمۀ مجمع عمومی عادی شرکت آتیه فولاد نقش‌جهان، مجمع عمومی فوق‌العادۀ این شرکت نیز به‌منظور اخذ تصمیم دربارۀ  افزایش سرمایه تشکیل و با ترکیب هیئت‌رئیسۀ مجمع پیشین به رسمیت شناخته شد.

در این مجمع نیز مصوب شد سرمایۀ شرکت با 188.6 درصد افزایش از مبلغ فعلی به 4000 میلیارد ریال افزایش یابد؛ به‌طوری‌که 100 درصد از محل سود انباشته به همۀ سهامداران تعلق گیرد و 88.6 درصد از طریق سلب حق تقدم سهام‌داران فعلی به نفع فولاد مبارکه انجام شود.

گفتنی است علت سلب حق تقدم سهام، ورود فولاد مبارکه به جمع سهام‌داران آتیه به‌منظور حمایت از سهام شرکت و عرضۀ بخشی از سهام در فرایند بورسی شدن آن است.

در این مجمع به هیئت‌مدیره اختیار داده شد تا ظرف مدت یک سال نسبت به عملیاتی نمودن افزایش سرمایه و اصلاح اساسنامه و اعلام به مرجع ثبت شرکت‌ها اقدام کند.

شایان ذکر است با توجه به قیمت‌گذاری جدید انجام‌شده، قیمت هر سهم پس از افزایش سرمایۀ جدید، حدود 475 تومان می‌گردد که پس از کسر 100 تومان قیمت پذیره‌نویسی آن، ارزش هر حق تقدم سلب‌شده حدود 375 تومان می‌شود که متعاقبا به سهام‌داران فعلی پرداخت می‌گردد. (حق تقدم سلب‌شده از ضرب تعداد سهام فعلی در عدد 0.886 به دست می‌آید).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =