قوه قضائیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه گفت: نقش شرکت فولاد مبارکه در کاهش دغدغه و مشکلات معیشتی مردم و همچنین کاهش پرونده های قضایی این منطقه انکار ناپذیر است.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه به همراه جمعی از مقامات و کارکنان دادگستری این شهرستان، ضمن شرکت در جلسه‌ای با حضور حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و برخی از مدیران ارشد این شرکت از خطوط تولید فولاد مبارکه بازدید کرد.

حجت‌الاسلام محرابی هدف از این دیدار را آشنایی قضات و کارشناسان قضایی شهرستان مبارکه با فرایند تولید این شرکت اعلام کرد و گفت: آشنایی قضات و بازپرسان با پرونده‌های قضایی که احتمالا در ارتباط با فولاد مبارکه در محاکم قضایی شهرستان مطرح می‌شود، ما را بر آن داشت تا با زمینه‌های احتمالی شکایت‌ها و دفاعیات این شرکت آشنایی بیشتری پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه بعضا مدیریت این شرکت از تخلفات برخی سودجویان در فرایند انتقال مواد اولیه به فولاد مبارکه ابراز نارضایتی می‌کنند، اظهار داشت: درآمدزایی و اشتغال‌زایی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی همچون فولاد مبارکه برای منطقه و کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و عزم ما بر این است که به کمک مدیریت فولاد مبارکه آمده و با همیاری مدیریت حراست  و  واحد حفاظت فیزیکی شرکت از تخلفات و سودجویی برخی افراد که در فرایند انتقال مواد اولیه به این شرکت اخلال ایجاد می‌کنند، پیشگیری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از مشارکت و همکاری فولاد مبارکه در حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی اذعان کرد: فولاد مبارکه به‌منظور تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود و هر جا که جامعه احساس نیاز کرده است، در سطح ملی با اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به میدان آمده است.

وی حمایت مالی شرکت فولاد مبارکه در ساخت و تجهیز سوله‌های اشتغال ندامتگاه اسدآباد و برگزاری گلریزان‌های متعدد برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را نمونۀ بارزی از اقدامات نوع‌دوستانۀ فولاد مبارکه دانست و در همین خصوص افزود: حمایت‌های مالی قابل‌توجه فولاد مبارکه برای حمایت از خانواده‌هایی که در اثر بیماری کرونا با خسارت و مشکلات مالی مواجه شده‌اند، مساعدت این شرکت به ارگان‌های امدادرسان به مردم جامعه، حمایت‌ از بیمارستان‌ها برای خرید تجهیزات ضدعفونی موردنیاز درمان بیماران کرونایی و همچنین قرار دادن اکسیژن رایگان در اختیار بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، همه و همه از برکات این شرکت و قابل‌تقدیر است.

حجت‌الاسلام محرابی در ادامه به نقش بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی به‌ویژه فولاد مبارکه در کاهش پرونده‌های قضایی اشاره کرد و افزود: این‌گونه مراکز از آن جهت که موجب ایجاد اشتغال، درآمدزایی و کاهش فقر در کشور می‌شوند، بر کاهش جرم و بزهکاری‌های اجتماعی تأثیرگذارند و بدین ترتیب با پیشگیری از تشکیل بسیاری از پرونده‌هایی که ممکن است در اثر فقر مطرح شوند، بار سنگینی را از دوش سیستم قضایی برمی‌دارند.

وی در خاتمه اظهار داشت: بنده با تماشای فضای کار و تلاش در خطوط تولید این شرکت و از اینکه چنین صنعت بزرگی در شهرستان مبارکه و استان اصفهان قرار گرفته است، احساس غرور و افتخار کردم و به همۀ کارکنان شرکت فولاد مبارکه خداقوت و دست‌مریزاد می‌گویم.

این گزارش حاکی است مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از مجموعۀ قضایی شهرستان مبارکه و استان اصفهان به جهت جدیت در مقابله با جرائم و نیز تلاش برای کمک به مراکز تولیدی استان و همچنین تلاش این محاکم برای کوتاه کردن دست برخی سودجویان قدردانی کرد.

 وی با اشاره به اهمیت و جایگاه فولاد مبارکه در تأمین نیاز بسیاری از صنایع کشور از جمله صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، صنایع لوله و پروفیل و قطعه‌سازان افزود: خوشبختانه فولاد مبارکه به‌خوبی پاسخ سرمایه‌گذاری‌ها و اعتماد نظام را در سال‌های گذشته داده و اکنون به شرکتی بدل شده است که نقش حیاتی در به گردش درآوردن چرخ صنعت و اقتصاد کشور دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن اشاره به اینکه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ آهن اسفنجی در جهان است، به نقش این شرکت در خودکفایی کشور در بسیاری از محصولات اشاره کرد و افزود: با همت کارکنان این شرکت در طول سالیان گذشته، گام‌های بلند و ارزشمندی در خودکفایی و بومی‌سازی قطعات و تولید تجهیزات اساسی صنعت فولاد برداشته شده است.

مهندس عظیمیان در ادامه به نقش اساسی تولید فولاد و سیمان به‌عنوان دو عامل تأثیرگذار در رشد و توسعۀ هر کشور در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت فولاد مبارکه در تولید فولاد مقاوم به گازترش و ایجاد خط لولۀ انتقال نفت از گوره به جاسک که مقام معظم رهبری آن را استراتژیک‌ترین طرح دولت دانسته‌اند، در شرایطی محقق شد که کشورهای خارجی از تأمین لوله‌های موردنیاز این پروژه امتناع ورزیده بودند و این کار   بر    زمین مانده بود.

وی در ادامه به تعهد این شرکت در حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: اکنون علاوه بر بیمارستان‌های استان اصفهان، خدماتی در این زمینه به برخی بیمارستان‌های استان‌های همجوار ارائه شده و مدیریت و کارکنان شرکت خوشحال‌اند که توانسته‌اند در کاهش درد و رنج بیماران و دغدغۀ شبکۀ سلامت استان ایفای نقش کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه خاطرنشان کرد: این شرکت در زمان بروز بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل نیز یاری‌رسان هموطنان بوده است.

حمیدرضا عظیمیان در پایان بر اهمیت همکاری‌ دستگاه قضا با شرکت‌های مولد و اقتصادی مانند فولاد مبارکه تأکید و تصریح کرد: فولاد مبارکه سرمایۀ ملی است و ما نیز تلاش خواهیم کرد از این سرمایه با تمامی وجود صیانت کنیم. به همین دلیل از مراجع قضایی کشور، به‌ویژه عزیزان قضایی استان و شهرستان که تاکنون هم به‌خوبی از این صنعت حمایت کرده‌اند، درخواست می‌کنیم فولاد مبارکه را در دست‌یابی به اهداف و فعالیت‌های اقتصادی ترسیم‌شده یاری کنند تا از این ره‌آورد شاهد پیشگیری از بروز تخلفات و توسعۀ پایدار و روزافزون باشیم.

شایان ذکر است مدیرعامل فولاد مبارکه در این جلسه از اجرای طرح‌هایی برای رصد مکانیزۀ مواد اولیه از مبدأ تا درب‌های ورودی شرکت در آیندۀ نزدیک خبر داد و اجرای این قبیل طرح‌ها را موجب نظارت دقیق‌تر بر فرایند و حفظ کمیت و کیفیت مواد اولیۀ ارسالی به این شرکت دانست.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =