آزمون استخدامی فولاد

در اولین روز از برگزاری آزمون، همه داوطلبان آقایانی بودند که برای بدست آوردن مشاغل اپراتوری در سه رشته مکانیک، برق و متالورژی در دو نوبت صبح و عصر در 10 حوزه امتحانی باهم به رقابت پرداختند. رقابتی داغ از پشت ماسک های سه لایه و برای برخی داغتر با شیلد و دستکش!

به گزارش ایراسین؛ این روزها آزمون استخدامی فولاد مبارکه زیر سایه کرونا در حال برگزاری است و برخلاف تصور و براساس مشاهدات روز اول این آزمون تقریباً اکثر شرکت کنندگان در این آزمون حضور پیدا کرده بودند و صندلی خالی کمتر مششاهده می شد. همه امیدوار به آینده و امیدوار به روزهای پس از کرونا به استخدام در شرکتی می اندیشیدند که با قبولی در آزمون کتبی، آن را دست­یافتنی ­تر از گذشته می دیدند.

حال و هوای دانشگاه اصفهان امروز دیدنی بود. جوان های سرحالی که امروز به جز مداد و خودکار و مداد پاک کن، با ماسک، الکل و دستمال کاغذی به سمت دانشگاه می آمدند و بعد از تب سنجی و رعایت مسائل بهداشتی یکی یکی وارد دانشگاه اصفهان می شدند تا در آزمون استخدامی فولاد مبارکه شرکت کنند.

در اولین روز از برگزاری آزمون، همه داوطلبان آقایانی بودند که برای بدست آوردن مشاغل اپراتوری در سه رشته مکانیک، برق و متالورژی در دو نوبت صبح و عصر در 10 حوزه امتحانی باهم به رقابت می پرداختند. رقابتی داغ از پشت ماسک های سه لایه و برای برخی داغتر با با شیلد و دستکش!

آزمون راس ساعت 8 صبح آغاز شد و داوطلبان نزدیک سه ساعت فرصت داشتند تا به سوالات پاسخ دهند. برای اطلاع از نحوه برگزاری و ارزیابی سوالات بعد از پایان آزمون به سراغ چند تن از این داوطلبان رفتیم تا باآنها در مورد این آزمون صحبت کنیم.

محمد قاسم زاده 26 ساله داوطلب رشته برق در آزمون استخدامی فولاد مبارکه است و تقریباَ جز نفرات آخری است که از سالن خارج می شود. وی سطح برگزاری آزمون را بسیار عالی ارزیابی می کند و به خاطر رعایت کامل مسائل بهداشتی تشکر ویژه ای میکند؛ فقط از اینکه فاصله زمانی تحصیلاتش با این آزمون قدری زیاد بوده شکایت می کند و می گوید البته به امید خدا قبول می شوم.

رضا کریمی 25 ساله داوطلب رشته مکانیک  است و سه سال است که به کار تراشکاری در کارگاهی در فولادشهر مشغول است. او هم آزمون امسال را خوب ارزیابی می کند و از سوالات آزمون ابراز رضایت می کند و می گوید: این دومین باری است که در این آزمون شرکت می کند و امسال مطمئن است که قبول می شود چرا که آماده تر از دوره قبل بوده است.

جواد احسانی 24 ساله دارای مدرک کاردانی برق و قدرت است و 1 سال است در کاری غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار است. او هم جزء آخرین نفراتی است که از حوزه امتحانی خارج می شود. البته او از نحوه اطلاع رسانی قدری شاکی است و می گوید اگر زمان آزمون را حداقل یک ماه زوتر به ما اعلام کرده بودند خیلی بیشتر می توانستیم آماده باشیم. او می گوید همه امیدش قبولی و استخدام در شرکت فولاد مبارکه است و مطمنا اگر قبول نشود تا چند ماه افسرده خواهد شد!

تقریبا با تعداد زیادی از داوطلبان صحبت کردیم و خوشبختانه به جز تغییر زمان آزمون از اسفند ماه به این زمان و نحوه اطلاع رسانی اکثر داوطلبان از سطح برگزاری آزمون، طراحی سوال ها و به خصوص رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی راضی بودند. اما چیزی که بیشتر از همه توجه ما را بخودش جلب کرد مشاهده انگیزه و امیدی بود که در چهره و نگاه داوطلبان می توانستیم مشاهده کنیم. چهره هایی که اگرچه با ماسک پوشیده شده بودند اما مصمم و راضی به نظر می رسیدند.

شایان ذکر است آزمون استخدامی فولاد مبارکه در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 5 تا 7 شهریورماه 1399 در 6 نوبت (صبح و بعد از ظهر در دانشگاه اصفهان برگزار می شود و حدود 30 هزرا داوطلب برای به دست آوردن 527 فرصت شغلی در شرکت فولاد مبارکه باهم به رقابت می پردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =