ابراهیم کاظمی

مدیر آموزش و توسعۀ منابع انسانی فولاد مبارکه به خاطر حفظ سلامت داوطلبان از رعایت پروتکل های سختگیرانه ای برای برگزاری آزمون استخدامی فولاد مبارکه خبر داد.

مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار ایراسین گفت: با توجه به اینکه دانشگاه اصفهان یک مرجع معتبر در برگزاری آزمون های سراسری است، می توان گفت کیفیت برگزاری و طراحی سوال ها در سطح قابل قبولی است؛ چرا که این دانشگاه در این زمینه سابقه درخشانی دارد و هفته های گذشته هم تجربه موفق برگزاری آزمون های سراسری را در کارنامه دارد.
ابراهیم کاظمی به تغییر زمان آزمون به خاطر شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: قبل از شیوع بیماری کرونا قرار بود این آزمون در دو روز و 4 نوبت برگزار شود که به دلیل رعایت فاصله گذاری مجبور شدیم به جای دو روز این آزمون را در سه روز و در 6 نوبت برگزار کنیم که در هر نوبت در رده اپراتوری تقریباً به طور میانگین 4500 نفر شرکت می کنند و در رده کارشناسی  5500 نفر در این آزمون به رقابت می پردازند.
وی به یکی از مهمترین دغدغه های این آزمون یعنی رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و افزود: ما به خاطر حفظ سلامت داوطلبان مجبور شدیم زمان برگزاری آزمون را از اسفندماه سال گذشته به امروز موکول کنیم چرا که تا قبل از آن پروتکل های بهداشتی برای برگزاری آزمون هایی در این سطح، هنوز مشخص نشده بود و تجربه ای در این زمینه وجود نداشت؛ اما با توجه به توافق وزارت علوم و وزارت بهداشت مقرر شد آزمون هایی در این سطح با رعایت پروتکل های سرسختانه ای برگزار شود. ما هم از همین پروتکل ها تبعیت کردیم و از ستاد استانی مدیریت کرونا و علوم پزشکی اصفهان مجوزهای لازم را گرفتیم و آزمون را با بالاترین سطح بهداشت برگزار کردیم. همچنین باید اشاره کنم که در هر حوزه امتحانی کارشناسان بهداشت از طرف علوم پزشکی حضور دارند و روی کل فرایند بهداشتی نظارت می کنند.
مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی فولاد مبارکه به فرآیند تب سنجی در ورودی های محل برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت: ما در درهای ورودی دانشگاه اصفهان فرآیند تب سنجی و کنترل پروتکل ها را در دستور کار خود قرار داده ایم و به افرادی که ماسک ندارند؛ ماسک می دهیم. همچنین کسانی که ممکن تب بالایی داشته باشند شناسایی شده و محل آزمون آنها  جدا می شود. در ضمن بر اساس پروتکل های بهداشتی علوم پزشکی در چینش صندلی ها فاصله ی یک متر هشتاد سانتیمتر را کاملا رعایت شده است و محل آزمون و صندلی ها قبل و بعد از آزمون به طور کامل ضدعفونی می شوند تا اطمینان حاصل شود محیط کاملا بهداشتی و بدون خطر است.
کاظمی به بحث شایسته سالاری در شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: رویکرد فولاد مبارکه در بحث استخدام، مبتنی بر نظام شایستگی است و یک سیستم علمی و نظام مندی در این زمینه طراحی شده است. لذا خیلی مهم بود که این کار با مرجعیت علمی یک نهاد معتبری مثل دانشگاه اصفهان انجام شود که خوشبختانه امروز شاهد این اتفاق هستیم.
وی در خاتمه به ادامه فرآیند بعد از آزمون کتبی اشاره کرد و افزود: در رده اپراتوری بعد از برگزاری آزمون کتبی از پذیرفته شدگان مرحله اول (بصورت چندبرابر ظرفیت مورد نیاز)، آزمون های مهارتی گرفته می شود که این کار توسط دانشکده فنی شهید مهاجر انجام می شود. برای مشاغل کارشناسی هم بعد از برگزاری آزمون کتبی، کانون ارزیابی شایستگی انجام خواهد شد که آنجا داوطلبان مصاحبه، آزمون ها و تمرین های مختلفی را پشت سر می گذارند. دو مرحله پایانی فرآیند جذب هم، معاینات طب صنعتی و گزینش خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =